מועצת הביטחון של האו"ם גינתה הלילה (שבת) בחריפות את הפיגוע שאירע בכפר דומא, בו נהרג הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה, ונפצעו בני משפחתו, כך לפי סוכנות הידיעות הסינית שינחואה (Xinhua).

חברי מועצת הביטחון אמרו כי הם "זועמים על המעשה האכזרי", ומסרו את תנחומיהם למשפחתו של הפעוט, כמו כן להנהגה הפלסטינית. הם הדגישו את הצורך להביא את מבצעי מעשה זה לדין, כך נאמר בהצהרתם.

גם הממשל האמריקני פרסם אמש הודעת גינוי לפיגוע הטרור שבוצע ככל הנראה על-ידי יהודים בכפר הממוקם דרומית לשכם: "אנו מגנים בחריפות את פיגוע הטרור בגדה, וקוראים לצדדים לשמור על רגיעה ולהימנע מהסלמה", נכתב בהודעתם.

עוד נכתב בהודעה: "אנחנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו על כך שהורה לכוחות הביטחון לנקוט את כל האמצעים כדי לתפוס את הרוצחים ולהביא אותם למשפט. אנחנו מפצירים בכל הצדדים להימנע מהחרפת המתיחות בשל התקרית הטראגית הזאת".

כזכור, עלי דוואבשה בן השנה וחצי נספה לאחר ששני רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה לתוך ביתם. באירוע הוצת בית נוסף וארבעה בני אדם נפצעו, בהם אחיו בן ה-5 והוריו שנפצעו קשה.

האם והבן פונו לבית החולים תל השומר במצב אנוש. האם טופלה כשהיא סובלת מכוויות דרגה 3 ב-90 אחוזים מגופה, מורדמת ומונשמת. היא הועברה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ. הילד הסובל מכוויות דרגה 2 ב-60 אחוזים מגופו, גם הוא טופל כשהוא מורדם ומונשם והועבר לטיפול נמרץ ילדים. 

בהודעה הראשונית על הפיגוע, אמרה דוברת המשטרה לובה סמרי כי "כתובת 'תג מחיר' הופיעה על הקיר, לכן אנו חושדים כי מדובר מהתקפה על רקע לאומני".

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל סקרו במרחב אחר המפגעים ויעשו כל שביכולתם על מנת להביאם לדין במהירות האפשרית.