זה נראה כמו סיפור שנלקח היישר מסרטי המתח הקשוחים ביותר שאפשר לדמיין, אבל הסיפור הזה הוא פשוט עד רמת הבלתי נתפס. 


ילדה בת 5 מקנדה הפכה להיות גיבורת היום לאחר שטיפסה ברגליים יחפות עד לקצה צוק על מנת להשיג עזרה עבור אימה ואחיה התינוק, לאחר שהמכונית שלהם צנחה במדרון לעומק של כ-40 רגל. אנג'לה שימאנסקי הסיעה את ילדיה מקלגארי אל ביתם במושבה הבריטית, כשלפתע היא התעלפה מאחורי ההגה וצנחה עם הרכב וילדיה אל תוך עצים.

בתה, לקסי, התעוררה לאחר מספר רגעים של עילפון עם שריטות בלבד, אבל לתוך סיוט. היא ראתה את אימה מחוסרת הכרה מאחורי ההגה ואת אחיה התינוק הקטן בוכה ללא הפסקה. לאחר מכן עוד התברר כי אימה שברה את הגב בעקבות התאונה וכי אחיה הקטן, פיטר, סבל מדימום במוח. התאונה היתה קשה, אך אף אחד לא יכול היה לראות אותם מהכביש הסמוך באיזור אלברטה, קנדה וחייהם כמעט וקופחו.

אך לקסי החליטה לפעול באומץ ונחישות, הצליחה להתיר את חגורת הבטיחות מהמושב שלה ולטפס במעלה המדרון התלול על מנת לאותת לנהגים. היא צעדה ברגל ללא נעליים, כשהיא סובלת מכאבים וממררת בבכי. "זה מטורף", אמר אביה המודאג והוסיף: "היא הצליחה להשתחרר בעבר רק פעם אחת או פעמיים מהריתמה בעבר. היא איכשהו הצליחה להיחלץ כשהאדרנלין דחף אותה קדימה. היא צעדה יחפה עד שהגיעה אל הכביש. זה מטורף, כי הכבאים והחובשים נאלצו להשתמש בחבלים על מנת להגיע אליהם, בעוד שהיא טיפסה את הדרך הזאת בנחישות ובכוח על מנת להציל אותם".

למרבה המזל, האיש הראשון שאותו עצרה הילדה הוא חובש, אשר הצליח להגיש להם עזרה ראשונית ולהזעיק את כוחות החילוץ: "אם הם היו זזים, או מנסים לזוז, הם היו יכולים להיות משותקים לחלוטין", אמר החובש שגילה אותם. כל השלושה הטוסו לבית החולים, שם עברה האם ניתוחים ואף החייאות, כעת היא נמצאת בבית ובאורח פלא, מתחילה להתאושש ביחד עם בנה התינוק.

כשהאם נשאלה מה גרם לבתה לעשות את המעשה אמרה: "זה בדיוק מה ששאלתי אותה, ואז היא אמרה שהיא חשבה מה אמא היתה אומרת לה: 'מאמי היתה אומרת לכי להשיג עזרה', אבל גם היא לא האמינה שהיא תצליח לעשות זאת".