גורם ביטחוני בכיר בממשל האמריקאי אמר היום (שני) למעריב כי "אם ישראל תותקף ארה"ב תגן עליה. זו המשמעות של בעל ברית".
הגורם הבכיר הבהיר את המחויבות של ארה"ב לישראל והוסיף כי "אנחנו מזועזעים מכך שאיראן קראה להשמיד את ישראל לאחר חתימת ההסכם ואנחנו נעשה הכל להגן על ישראל".
הבדלי ההשקפות ניכרים בין הממשל האמריקאי לבין הממשל הישראלי בכל הקשור להסכם הגרעין עם איראן, כאשר מבחינת הממשל האמריקאי ההסכם מבטל את הצורך בתקיפה צבאית. "ההסכם מוריד את הצורך בתקיפה. זו תמיד אופציה אבל אנחנו עושים הכל כדי שלא יצטרכו לתקוף בישראל", אמר הגורם הבכיר. לגבי תרחיש היפותטי בו ישראל תתקוף באיראן אמר הבכיר כי לא יגיבו על תרחישים היפותטיים "אך הכל תלוי בנסיבות".

בשיחה עם תא הכתבים המדיניים בוושינגטון אמר הבכיר: "אנחנו לא מצפים שאיראן תשנה את ההתנהגות שלה אלא מנסים להתמקד בפתרון בעיית הגרעין האיראני ולהפוך אותם לשקופים לעולם".
לדבריו כוונותיה של אירן ברורות ופניה אינן לשלום: "אנחנו לא חושבים שהממשל האיראני רוצה שלום, אנחנו לא חיים באשליות שישנו את התנהגותם".

"לא מדובר בחבילת פיצוי אלא בהמשך שיתוף פעולה"
הגורם הבטחוני התייחס לביקורו האחרון של מזכיר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר, בישראל בחודש שעבר ולכך שארה"ב וישראל מדברות על חבילת פיצוי לישראל בעקבות הסכם עם איראן.
 
הגורם הכחיש כי מדובר בפיצויים הנובעים מההסכם עם איראן: "לא מדובר בחבילת פיצוי אלא בהמשך שיתוף פעולה שהוחלט עליו עוד קמפ דייוויד. אנחנו מחוייבים לשמור על כוחה הצבאי של ישראל. אנחנו מוכרים נשק לישראל וגם שמים עין על עסקאות נשק באזור כדי שישראל תשמור על עליונותה. חושבים שהתחלנו שיחות על חבילת פיצוי עבור ישראל בגלל ההסכם עם איראן אבל אין שום פיצוי. הקשר בינינו עמוק והוא ממוקד ביטחון ולא פוליטיקה". 
עוד הבטיח הבכיר כי הפיצוי הצבאי לא יושפע מהנעשה בקונגרס והוסיף כ "זה לא משנה אם השיחות בין ישראל לארה"ב יהיו עכשיו או בעוד חודשיים". 
הבכיר הביטחוני ביקר לאחרונה יחד עם מזכיר ההגנה קרטר בישראל. בשיחות הביטחוניות הפנימיות בין הצדדים טוען הבכיר כי "בכירים ישראלים הביעו דאגה עמוקה לגבי עסקאות נשק עם מדינות המפרץ ולגבי יכולותיהן הצבאיות ארה"ב התחייבה לשמור על עליונותה הצבאית של ישראל באזור". 
לאחרונה פורסם כי ארה"ב תמכור למצרים מטוסי אף 35 אולם הגורם הביטחוני הכחיש ואמר כי "האינטרסים של ישראל יישמרו באזור".