בתגובה לדבריו של שר האנרגיה האמריקאי, ארנסט מוניז, שאמר היום (שלישי) "לו הייתי ישראלי, הייתי תומך בהסכם", השיב שר האנרגיה והמים, יובל שטייניץ: "לו הייתי אמריקאי, הייתי מתנגד להסכם".
"הייתי מתנגד להסכם, מכיוון שהוא מבטיח מראש את הפיכתה של איראן למעצמה גרעינית המסוגלת לייצר עשרות פצצות אטום בחודש, בעוד 10 שנים מהיום", הסביר שטייניץ.
שר האנרגיה והמים הוסיף כי "הייתי מתנגד להסכם, מכיוון שהוא עשוי להוביל למירוץ חימוש גרעיני בין איראן למדינות ערב הסוניות בניגוד גמור למדיניות האמריקאית המוצהרת".

לדבריו, "הייתי מתנגד להסכם מכיוון שגם בטווח הקצר אמצעי הפיקוח אינם מיידיים, חודרנים ומספקים כפי שהובטח תחילה. לו הייתי אמריקאי, הייתי מתנגד להסכם, כי הוא פוגע בביטחון הלאומי של ארה"ב, של ישראל ושל כל מדינות המערב". 

"חלק מתוכנית גדולה יותר שמסירה את האיום הקיומי מעל ישראל"
כזכור מוניז אמר מוקדם יותר: ״אם הייתי ישראלי, הייתי תומך בהסכם הגרעין עם איראן, כי זה חלק מתוכנית גדולה יותר שמסירה את האיום הקיומי מעל ישראל".
״אנו מתייחסים במלוא הרצינות לחששות מכך שלאחר הסרת הסנקציות יהיו לאיראן משאבים כלכליים נוספים, ולכן אנו מחויבים להעצמה הביטחונית במזרח התיכון. שר החוץ ג׳ון קרי עורך פגישות במדינות המפרץ ובודק איך לשדרג את אמצעי הביטחון. איראן לא תחדל מהתנהגותה אלא אם נטפל בטרור, בחיזבאללה, בזכויות אדם. הרטוריקה של טהרן כלפי ישראל חייבת להשתנות דרמטית", הוסיף מוניז.

ארנסט מוניז. צילום: דנה סומברג
 
על החששות שטהרן שוב תצליח להערים על העולם אמר מוניז: ״מי שעובד עם חומרים גרעיניים יודע שאי אפשר להעלים אותם בקלות. לסוכנויות המודיעין שלנו ולסבא״א יש עוד דרכים, אבל חומרים גרעיניים קשה להעלים. היכולות שלנו לאמת את יישום ההסכם הן גדולות. אנחנו לא מחפשים וידוי מצד איראן, יש לנו מידע. ההשוואה לצפון קוריאה לא במקומה. שם האתרים לא היו מדווחים ולא היתה גישה לסבא״א. אם בתוך חודש איראן לא נותנת לפקחי סבא״א גישה,זו הפרה ממשית של ההסכם. במקרה שכזה נוכל לנקוט כל אמצעי שנבחר, כולל נסיגה מוחלטת מההסכם״.