"טורקיה תפעל לנורמליזציה עם ישראל לאחר הקמת ממשלה יציבה", זו הכותרת של ראיון עם הממונה על שגרירות ישראל באנקרה, שהתפרסם במהדורה אנגלית של העיתון "דיילי סבאח", הרואה אור בטורקיה ונחשב לעיתון המזוהה עם שלטונו של נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן. 
המרואיינת, אמירה אורון, נשאלה על מגוון נושאים אותם רואים הטורקים במרכז  היחסים בין שתי המדינות, שסבלו רבות בשנים האחרונות מעליות ובעיקר ירידות בעקבות תמיכתו של הנשיא ארדואן בחמאס וביקורתו הנוקבת על התנהלות ישראל בכל הנוגע לאוכלוסיה הפלסטינית. הקרע העמיק עוד מימי שייט המרמרה, בו נהרגו מספר אזרחים טורקים.
אורון היא הדיפלומטית הישראלית הבכירה ביותר באנקרה, בהיעדר שגריר קבוע לאחר שישראל החזירה את שגרירה בעקבות אירועי המרמרה. אורון חשפה בראיון כי קיימת התקדמות במשא ומתן בין המדינות להסדרת היחסים וכי הן ישראל והן טורקיה יפעלו בכיוון זה לאחר שתוקם ממשלה יציבה בטורקיה. 

בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה ציינה אורון כי: "אסד הוא פושע מלחמה ואין לו מקום בהסדר סופי בסוריה". בתגובה לדבריה השיב המראיין: ""נראה כי ישראל וטורקיה נוקטות בגישה דומה בעניין זה". 
המראיין אף הרחיב ושאל אורון האם ייתכן שיתוף פעולה ישראלי-טורקי במציאת פתרון למשבר בסוריה. לשאלה זו השיבה אורון: "אם לישראל וטורקיה הייתה מערכת יחסים טובה יותר ,שני הצדדים היו יכולים ליהנות משיתוף פעולה שכזה".
אורון נשאלה על עמדתה של ישראל לגבי הסכם הגרעין האיראני והמראיין העלה את החשש, הנפוץ למדי בטורקיה, מפני ארגוני טרור הממונים ע"י טהראן. הריאיון, שכולו היה אוהד בצורה מפתיעה, במיוחד לאור העובדה שהעיתון הוא שופר השלטון של ארדואן, ואפשר שהוא מסמן שינוי מסויים במדיניות כלפי ישראל, שעה שארדואן נכנס ללחימה נגד ארגון דאעש בסוריה ובמחתרת הכורדית במזרח המדינה ועיראק. 
אי היציבות במדינה מערער אף הוא את עמדתה הנוקשה של טורקיה כלפי ישראל. מאז שמפלגתו של ארדואן ספגה מכה קשה בבחירות האחרונות ואיבדה את הרוב המוחלט בפרלמנט, לא הצליחה המפלגה להקים ממשלת קואליציה וטורקיה עלולה לעמוד בפני בחירות נוספות בקרוב.