על רקע המחלוקת סביב קיומו, החל היום (חמישי) אירוע "תל אביב על גדות הסן" בפריז, במסגרתו יכולים המבלים לשחק מטקות ולאכול פלאפל באווירה תל־אביבית. עיריית פריז והממשלה הביעו את תמיכתן בקיום האירוע והבטיחו לשמור על ביחונם של המבלים כשהקצו 300 שוטרים לאבטחתו. 



בשעות הבוקר הגיעו יותר שוטרים ועיתונאים מאשר מבלים לחוף הים תל אביב, שנפתח ליד כנסיית הנורטדאם. כוחות המשטרה המוגברים בדקו בחפצי הנכנסים לחוף, כשבמקום יש גם נוכחות של הליגה להגנה יהודית. השוטרים גירשו מן המקום מפגינים פרו פלסטיניים, שמתרכזים כעת בחוף סמוך, שאותו כינו חוף עזה, ביניהם צעירות עם חולצות של קבוצת הכדורגל של עזה.


 
"תל אביב על גדות הסן"

Paris ❤️ Tel Aviv#TelAvivSurSeine#ParisLovesTLV

Posted by Soutien à Tel Aviv sur Seine on Thursday, August 13, 2015

ובכל זאת, משעות הצהריים, התגבר זרם הבאים לאיזור, שתחילת ולאחר מכן גדלו לכמה מאות. מזג האוויר האפרורי לא סייע אמנם, אבל הבאים התקבלו בכרזה גדולה "תל אביב על הסן". הבאים החלו לשחק במטקות, ונהנו מדוכן פלאפל שהוצב במקום. די.ג'יי מקומי משמיע לאורך כל היום שירים ישראליים, ובשעות הערב מתוכננת מסיבת ריקודים פול. דייגו, שאמר כי ביקר בתל אביב ומצא שהיא עיר פתוחה וסובלנית, אמר: "זוהי יוזמה מצוינת. באתי לתמוך בה. צריך לפתוח את החוף לאירועים שכאלה גם עם ערים אחרות. מדוע לא קינשאסה בשנה הבאה?



שתי נשים קשישות, שהתרווחו בכיסאות נוח, אמרו כי "זוהי עבורינו הזדמנות גדולה לבלות באווירה ישראלית. ליהנות מכל המתקנים. תל אביב היא עיר נהדרת, פתוחה לעולם יותר מאשר פריז".



מבקרת נוספת אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס: "אנחנו בחוף תל אביב, משתעשעים קצת. יש אנשים שהם נגד. אנחנו לא עושים שום דבר רע. אנחנו אוהבים את כולם אבל לצערנו לא כולם אוהבים אותנו"



עם זאת, היו מספר התנגשויות בין מפגינים מן החוף השכן, שניסו להיכנס לחוף הישראלי. אנשי הליגה להגנה יהודית, שקראו קריאות גנאי גם לעבר עיתונאים, המזוהים ביניהם עם השמאל הקיצוני. המתחם כולו הוא 200 מטרים רבועים בלבד, אך המשטרה לא הניחה בטעות לאמן גרפיטי שהוזמן למקום להיכנס, שצייר כבר הרבה יצירות התומכות בשלום ישראלי-פלסטיני. עם זאת, המתיחות לא פגה ולחוף עזה השכן זורמים פעילים רבים, במיוחד אלה של תנועת החרם נגד ישראל BDS, לובשי חולצות ירוקות והמשטרה חוששת מתקריות אפשריות עם רדת החשיכה.