נראה כי איראן הרחיבה חלק מהמתקן הצבאי שלה בפרצ'ין מאז מאי האחרון, כך עולה מדוח של הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א) של האו"ם. מהדוח עולה כי איראן בנתה תוספת לאחד המבנים במקום, וזאת במקביל לשיחות הגרעין שניהלה עם המעצמות.
 
מהדוח החסוי, שהגיע לידי סוכנות הידיעות "רויטרס" נכתב: "מאז הדוח הקודם שלנו לאחר הביקור ביולי באתר בפורצ'ין, הסוכנות המשיכה להבחין, דרך תמונות לוויניות, בנוכחות של כלי רכב, ציוד וחומרי בנייה. בנוסף, הבחנו בהרחבה קטנה לבניין קיים". 

שר החוץ האיראני מוחמד זריף וראש סבא"א יוקיה אמאנו חותמים על הסכם הגרעין. צילום מסך: טוויטר 

בשבוע שעבר פרסמה סוכנות הידיעות AP פרטים מתוך ההסכם הסודי בין אירן לבין סבא"א, שנחתם במקביל לחתימה על הסכם הגרעין עם המעצמות. מההסכם עולה כי מומחים אירנים יורשו לפקח בעצמם על הבסיס, שנחשב למתקן הסודי ביותר בתכנית הגרעין האירנית ועל פי החשד שימש את הרפובליקה האסלאמית לפיתוח נשק גרעיני. 

יישום מלא ובמועד של החלקים הרלוונטים של ההסכם הוא חיוני על מנת להבהיר סוגיות הנוגעות לאתר בפורצ'ין", נכתב בדוח החדש של סבא"א. על פי נתונים שנמסרו לסבא"א על ידי כמה מדינות החברות בארגון, בפרצ'ין יתכן ונערכו ניסויים הידרונמיים, שנועדו להעריך כיצד חומר מסוים מגיב בלחץ גבוה, כמו זה שקיים בפיצוץ גרעיני.