חוקרים מצאו למעלה מ-70 גופות במשאית שהעבירה פליטים מהונגריה והתגלתה נטושה אתמול בכביש מהיר באוסטריה, כך אישר היום (שישי) משרד הפנים האוסטרי.
משרד הפנים אישר את מניין הקורבנות לאחר שהמשטרה מסרה כי נמצאו 50 גופות. 
 
בתוך כך ארבעה בני אדם נעצרו בהונגריה בחשד למעורבות במותם של המהגרים במשאית שננטשה, בין העצורים שלושה אזרחים בולגרים ואזרח אפגני. 


המשטרה האוסטרית אישרה כי נעצרו חשודים המעורבים באירוע: "מעריכים כי העצורים בהונגריה יובילו אותנו לעומדים מאחורי מותם של המהגרים במשאית".
 
"המשטרה ביצעה חיפושים בבתים וחקרה 20 עדי ראייה", כך על פי ההצהרה של המשטרה בהונגריה.
 
עוד נמסר מהמשטרה האוסטרית כי להערכתה רשת סחר בולגרית-הונגרית עומדת מאחורי מותם של 70 המהגרים. בין המהגרים שמצאו את מותם נמנים גם ילדים, שעל פי ההערכות הגיעו מסוריה. על פי דיווח של גורמים רשמיים, מצאו הרשויות מסמכים המעידים כי מדובר במהגרים שהגיעו מסוריה. 
 
כזכור משאית נטושה ובה עשרות גופות של מהגרים נמצאה אתמול בצידו של כביש מהיר במזרח אוסטריה. 

"רכב מלא גופות"
העיתון "קרון" דיווח כי ממצאים מצביעים על כך שהקורבנות נחנקו. פנגל סיפר כי דלתות הרכב לא היו נעולות, ולא היה כל סימן לנהג. הוא הוסיף כי לרכב היו לוחיות זיהוי הונגריות. לטענתו, קולגות שלו תיארו את הרכב כ"מלא גופות". 

המשאית נמצאה על כביש מהיר כ-50 ק"מ מוינה, וכ-20 ק"מ מסלובקיה והונגריה. הדרך מהווה חלק מציר מרכזי המחבר את מזרח אירופה לגרמניה וצרפת. הטמפרטורות בוינה עמדו אתמול על 26 מעלות, ו-32 מעלות היום. 
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הנמצאת בווינה, אמרה אתמול כי כולם המומים מהחדשות על המהגרים המתים. "אנחנו המומים מהחדשות הנוראיות", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים. "זה מזכיר לנו שאנחנו צריכים למצוא לנושא הזה פיתרון מהיר ובהתאם לרוח האירופית – סולידריות", הוסיפה מרקל.

בתוך כך עשרה מהגרים סורים נפצעו היום כאשר נהג בעל אזרחות רומנית התהפך עם הרכב בו הסיע אותם בכביש מהיר בהונגריה
 
המשטרה מצאה 18 מהגרים סורים סמוך לכביש המהיר במדינה, בינהם עשרה פצועים שנפגעו בדרכם לבודפשט. מהמשטרה נמסר כי הפצועים הועברו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.