יומיים לאחר הכרזת הפסקת אש בין המורדים למשטר הסורי היא הופרה הבוקר (שבת), כאשר עשרות רקטות שוגרו על ידי המורדים אל כפרים שיעים בצפון מערב סוריה.



זוהי הפסקת האש השנייה שהוכרזה בשבועיים האחרונים, שהוכרזה בעיר זבדאני - עשרה ק״מ מגבול לבנון וכ-45 ק״מ מדמשק - וכן בכפרים השיעים כפרייה ופועה שבמחוז אידליב. מדובר בערים וכפרים שאינם בשליטת ארגון המדינה האיסלאמית, דאע״ש.



נשיא סוריה, בשאר אסד, מייחס חשיבות רבה לאזורים הללו, בשל קרבתם לבירה שבשליטתו.



ראמי עבד א-רחמן, מנהל ארגון ״אל-מרסד״ לזכויות אדם, שמקום מושבו בלונדון, היה הראשון שהודיע ביום חמישי על רגיעה, אך מהר מאוד התבדה.



על פי ההודנה שהוכרזה, הצלב האדום היה אמור לקחת על עצמו לפנות את הפצועים בזבדאני ובכפרים שבפרברי אידליב, כצעד ראשון. לא נמסרה הסיבה לקריסת הרגיעה.



מוחמד אבו אל-קאסם, מזכ״ל מפלגת ״א-תדאמון״, שייצג את המורדים בשיחות הרגיעה, אישר את דבר קריסת הרגיעה, וכי המשא ומתן לחידושה כשלו.



פעילים מהעיירה מדאיא, הסמוכה לזבדאני, סיפרו כי כ-200 פצצות מרגמה וטילים שוגרו על ידי המורדים על העיירות פועה וכפרייה, הנתונות במצור של המורדים בהם ארגון ״ג׳בהאת א-נוסרה״ האיסלאמיסטי, זה חמישה חודשים. מקורות בכפרייה דיווחו, כי ״עשרות פצמ״רים נפלו על העיירה מאז שעות הבוקר המוקדמות״.



להדגיש שהמשא ומתן בין הצדדים, שמנוהל בחסות איראן וטורקיה, נוגע בעיקרו לסוגיות הומניטריות הקשורות לפינוי פצועים ואזרחים. העיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, דיווח על תוכנית איראנית לשינוי ההרכב הדמוגרפי של דמשק שבמסגרתה יגורשו 200 אלף סורים מהעדה הסונית.