לאחר שהשתלט על חלקים נרחבים בסוריה ובעיראק, מתחיל ארגון דאעש לנסות ולייצר סחר חליפין חדש בעולם.



הארגון חשף את תוכניתו לייצר מטבעות זהב וכסף  במהלך סרטון וידאו בן שעה. הסרטון, שנקרא "עלייתו של משטר הח'ליפה וחזרתו של מטבע הזהב", שוחרר לאוויר אמש וכבר מתחיל להדיר שינה מאנשי כלכלה רבים בעולם, שכן הארגון עצמו יכול לנסות ולהכניס מטבע חדש לשוק העולמי הגלובלי. 

הסרטון פורסם בשפה האנגלית עם כתוביות לערבית, על מנת לפנות לקהל רחב יותר בנושא זה, מתחיל עם ניתוח נרחב על "המערכת הכלכלית של הקפיטליזים שמקורה בעבדות, ובנויה על חתיכת נייר הנקראת הפדרל ריזורב". בסרטון מספר הארגון ומפרט את "השחיתות המאפשרת לאמריקה את הרס השיטה המוניטרית אליה כיוון אללה, בעזרת ייצור שטרות כסף המשמשות למימון סחר בנפט". 

"מקור הסמכות של מוחמד היה הג'יהאד בשם אללה"

המטבעות החדשים של המדינה האיסלאמית מגיעים במספר סדרות ייצור, במטבעות נחושת וכסף. על המטבעות מוטבע סמל המדינה האיסלאמית,  ו"הם ריקים לחלוטין מתמונות אדם ובעלי חיים, לפי חוקי השריעה", (ההלכה האיסלאמית). 

 דאעש מחריב מנזר בסוריה. צילום מסך


בצד השני של המטבע טבוע ציור של שבעה גבעולי חיטה, "המייצגים את את ברכתו של אללה לאלו ההולכים בשבילו", כך אומר הקריין בסרטון. 
על מטבע נוסף טבועה מפת העולם, "המייצג את היקף השטח שעל מוחמד היה להגיע אליו, כולל "קונסטנטינופול, אמריקה ורומא". עוד טבוע ציור של חנית ומגן "המראים כי מקור הסמכות של מוחמד היה הג'יהאד בשם אללה". 
בסרטון נראה פעילי דאעש ההולכים ברחובות ומציגים את המטבעות החדשים לשומרים של חנויות, אנשים חמושים, ואזרחים עם ילדיהם המחייכים. הפעילים מסבירים לאנשים שמטבעות הזהב יהיו שווים את הערך שלהם, ושווים יותר מנייר כסף בבנק.