ארגון דאעש ידוע בחוקיו הנוקשים וככל הנראה, זה לא ממש פוסח גם על אנשיו.

דאעש הוציא לכאורה להורג לפחות 39 בני אדם מאנשי הארגון, כך פרסם היום (ראשון) ארגון זכויות האדם הסורי. 
הלוחמים של דאעש הואשמו במגוון פשעים, ביניהם  "כישוף, העלבת אללה, ניאוף, גזל,  הצטרפות ושיתוף פעולה עם תנועות התעוררות המתנגדות לדאעש, שיתוף פעולה עם קואליציות של צלבנים, וחבירה לקבוצות שיעיות". מבצע הטיהור נעשה באמצעות עריפת ראשיהם בין ה-29 ליולי ל-29 לאוגוסט. 
על פי הדיווח, דאעש הרג לפחות 91 בני אדם רק בחודש שעבר, בתוכם 32 אזרחים, שתי נשים, 11 מחברי תנועת המורדים ועיתונאי אחד. 

מעל 1,800 אזרחים נהרגו בידי המדינה האיסלאמית במהלך השנה האחרונה, בהם 181 מלוחמי הארגון שנשבו לאחר שניסו לחזור למדינות מהן באו, והואשמו בריגול לטובת מדינות זרות. 

הנשק החדש של דאעש: "מטבעות הזהב שינצחו את הקפיטליזם של אמריקה"

אמש חשף דאעש את תוכניתו לייצר מטבעות זהב וכסף במהלך סרטון וידאו בן שעה. הסרטון, שנקרא "עלייתו של משטר הח'ליפה וחזרתו של מטבע הזהב", שוחרר לאוויר אמש וכבר מתחיל להדיר שינה מאנשי כלכלה רבים בעולם, שכן הארגון עצמו יכול לנסות ולהכניס מטבע חדש לשוק העולמי הגלובלי. 

 המטבעות של דאעש. צילום מסך 

הסרטון פורסם בשפה האנגלית עם כתוביות לערבית, על מנת לפנות לקהל רחב יותר בנושא זה, מתחיל עם ניתוח נרחב על "המערכת הכלכלית של הקפיטליזים שמקורה בעבדות, ובנויה על חתיכת נייר הנקראת הפדרל ריזורב". בסרטון מספר הארגון ומפרט את "השחיתות המאפשרת לאמריקה את הרס השיטה המוניטרית אליה כיוון אללה, בעזרת ייצור שטרות כסף המשמשות למימון סחר בנפט". 
 
המטבעות החדשים של המדינה האיסלאמית מגיעים במספר סדרות ייצור, במטבעות נחושת וכסף. על המטבעות מוטבע סמל המדינה האיסלאמית,  ו"הם ריקים לחלוטין מתמונות אדם ובעלי חיים, לפי חוקי השריעה", (ההלכה האיסלאמית).