שר החוץ הצרפתי לורן פביוס האשים היום (ראשון)חלק ממדינות מזרח אירופה, ובעיקר את הונגריה, במדיניות הגירה "שערורייתית" כלפי מהגרים העוברים על חוקי האיחוד האירופי. 

כמה ממשלות אירופיות סירבו לקלוט פליטים והתנגדו להצעות האיחוד האירופי להסכים על תכנית משותפת, על מנת לעשות יותר ולהתמודד עם המשבר, שרק הולך ומתעצם בגלל זינוק במהגרים שנמלטו ממלחמה ועוני באפריקה, אסיה והמזרח התיכון . 

ספינת מהגרים בים התיכון
נחנקו למוות: גופותיהם  של עשרות מהגרים נמצאו במשאית באוסטריה

"אנו מקבלים בברכה את כל אותם אנשים שנרדפו פוליטית, ונאלצו לברוח ממדינותיהם. אנו צריכים להיות מסוגלים לקבל את פניהם", אמר פביוס בראיון ברשת הרדיו "אירופה 1". "כל מדינה צריכה להגיב לכך. צרפת, גרמניה ואחרות אכן עושות כן. אבל כשאני רואה מדינות מסוימות שלא מקבלות את הקבוצות הללו, אני מוצא זאת שערורייתי", הדגיש שר החוץ הצרפתי. 

"הונגריה איננה מכבדת את הערכים המשותפים של אירופה" "בחלק ממדינות ממזרח אירופה יש קושי מיוחד", אמר שר החוץ הצרפתי, והוסיף: "הונגריה היא חלק מאירופה, לה יש ערכים, ואנו לא מכבדים את הערכים הללו על ידי הצבת גבולות וגדרות". 


"צריך לכבד אנשים נרדפים". שר החוץ הצרפתי פביוס. צילום: רויטרס
הונגריה, שהיא חלק מאזור "מעבר חופשי" באיחוד האירופי, כלומר כזה שלא מצריך דרכון לעבור בו, בונה בימים אלו גדר לאורך הגבול שלה עם סרביה כדי להתמודד עם מה שהיא מכנה איום על הבטחון, הרווחה והזהות האירופית. 
"הונגריה איננה מכבדת את הערכים המשותפים של אירופה, כך שהרשויות באירופה צריכות לערוך דיון רציני ונוקשה בעניין", סיכם פביוס.