הקעקועים הטובים ביותר שלנו מספרים את הסיפורים האישיים ביותר שלנו.

זו כנראה הסיבה שמאות אלפי אנשים שיתפו תמונה עוצמתית של קעקוע שהעלתה בחורה בת 20 לפייסבוק.



המון פוסטים זוכים לאלפי שיתופים אבל בקה מיילס מאורגון, ארה"ב, עשתה קעקוע שהצליח למשוך תשומת לב נרחבת. 



היא קעקעה על רגלה השמאלית: "אני בסדר", לכאורה שום דבר מיוחד בו, אך אם קוראים את הקעקוע מנקודת המבט של בקה, מגלים קעקוע אחר לחלוטין: "תצילו אותי", ששולח מסר חזק על המציאות בה צעירים רבים סובלים מדיכאון.




קעקוע מיוחד. צילום: מתוך פייסבוק


"דיכאון היא בעיה רצינית המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם ולכן אנחנו צריכים לדבר על זה", כתבה מיילס. הפוסט גרף עד כה 340 אלף לייקים ו-280 אלף שיתופים וגרם לחשיפתה כסובלת מדיכאון בפני אנשים בחייה שלא היו מודעים לכך לפני.



"זה אחד הדברים הקשים ביותר לפתוח את הנושא, כי זה מאוד קשה לי להרגיש פגיעה. אבל זה צריך להיות נושא שמדברים עליו", כתבה לעוקבים שלה ולחבריה בפייסבוק.



"זו הסיבה שעשיתי את הקעקוע, זה פתיח טוב לשיחה בנושא. זה מאלץ אותי לדבר על המאבק שלי ולכן המודעות שלו היא חשובה. אתם תתפלאו אם תדעו כמה אנשים אתם מכירים המתמודדים עם דיכאון, חרדה או מחלת נפש אחרת".



המכון הלאומי לבריאות הנפש פרסם בשנת 2013 כי כמעט שבעה אחוזים מהמבוגרים בארצות הברית סבלו מדיכאון במהלך השנה. המחקר מצביע על כך שדור המילניום בפרט, מושפעים באופן לא פרופורציונאלי על ידי דיכאון. בנוסף, מחקר מתחילת השנה מצא כי אחד מכל חמישה צעירים התמודד עם דיכאון בעבודה וסקר נוסף הראה עלייה של 58% בסטודנטים שטופלו בדיכאון קליני בחמש השנים האחרונות.