התמיכה בקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ובמפלגתה יורדת בעקבות מדיניותה חסרת התקדים בנושא משבר ההגירה, כך מראה סקר שפורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס. סקר "פורסה" מראה כי ישנה ירידה של אחוז נוסף ל-40% תמיכה, אחרי צלילה של שני אחוזים בשבוע שעבר - שאותה תלו עורכי הסקר בפילוג בתוך מפלגתה של מרקל, בעקבות חבילת החילוץ השלישית ליוון.
מפלגת הסוציאל-דמוקרטים, שחולקת את השלטון עם מרקל, עלתה באחוז אחד ל-24% תמיכה. האופוזיציה הירוקה גם עלתה בנקודה נוספת ל-11%, בזמן שמפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה", ירדה גם היא בנקודה אחת ל-3% תמיכה.
בהצבעה ישירה היפותטית, מרקל הגיעה לתמיכה שהיא בנקודה אחת פחות מהשבוע שעבר. למרות זאת, התמיכה בה עומדת על 52 אחוזים, מרקל - המנהיגה מהפופולריים ביותר בגרמניה שאחרי המלחמה - עדיין מקדימה ב-37 אחוזים את ראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית סיגמר גבריאל.

"אנגלה מרקל לא יכולה עדיין להכריע בנושא החשוב של הפליטים מכיוון שהיא מרגישה תחת לחץ וזה לא מתאים לפרגמטיות ולרוגע שמאפיין אותה מבחינה פוליטית", אמר יו"ר פורסה מאנפרד גואלנר. "אנשים שמים לב לכך ויודעים שלמרות שאפילו הקנצלרית לא יכולה לפתור את בעיית הפליטים בבת אחת".
הבחירות הבאות בגרמניה אמורות להתקיים בשנת 2017.

ממתינים בתחנת הרכבת של בודפשט, הבוקר. צילום: רויטרס

עשרות אלפי סורים בורחים מהסכסוך במדינתם, דרך החוף האגאי בטורקיה ובאמצעות סירות ליוון - המפלט בדרכם לאיחוד האירופי. עמותות הסיוע מעריכות כי במשך החודש האחרון, כ-2,000 איש עשו את המעבר ליוון באמצעות סירות גומי - מדי יום.
מאות מהגרים זועמים מחו אמש בתחנת הרכבת המזרחית של בודפשט בדרישה שיאפשרו להם להמשיך במסעם לגרמניה, כשזרם המהגרים הגדול ביותר אי פעם מנסה להיכנס לתוך מדינות האיחוד האירופי. כאלף בני אדם נפנפו בכרטיסים שאותם רכשו, מחאו כפיים, צעקו בוז וקראו: "גרמניה! גרמניה!" מחוץ לכותלי תחנת הרכבת .לאחר מכן הם התיישבו במקום  וגם הביאו אוהלים ולנו בתחנת הרכבת. "בבקשה, גם אנחנו בני אדם", נכתב על אחד השלטים בגרמנית שאותו החזיק נער צעיר. 

גרמניה צפויה לקבל לשטחה את הכמות הגדולה ביותר של מהגרים. במקרה של אלו שברחו ממלחמת האזרחים בסוריה, האיחוד האירופי החליט להשהות את החוק לפיו מבקשי מקלט זכאים לאזרחות רק במדינה הראשונה שאליה הם מגיעים.
החוקים האירופים, המוכרים כ"אמנת דבלין", דורשים ממבקשי מקלט להירשם במדינה הראשונה אליה הם מגיעים באיחוד האירופי, על אף שאין ביקורת גבולות בין 26 מדינות החברות באיחוד האירופי.


מהומה בתחנת הרכבת בבודפשט, בדרך לגרמניה. צילום: רויטרס
המדינות שאליהן מגיעים לראשונה הכי הרבה מהגרים באירופה - איטליה, יוון והונגריה - הודיעו כי אין ביכולתן להתמודד עם בקשות האזרחות בקנה מידה שכזה.
גרמניה הודיעה בחודש שעבר כי היא תאפשר לסורים המגיעים ממקומות אחרים באיחוד האירופי להירשם לבקשת מקלט, מבלי שישלחו בחזרה למדינה שדרכה נכנסו לגוש האירופי.