תמונה של גופת פעוט סורי שטבע ונסחפה לחוף בטורקיה עושה גלים ברשתות החברתיות והפכה בן יום לתמונה הטראגית, שמסמלת את הקשיים שחווים המהגרים.



הפרטים הידועים הם שהפעוט ומשפחתו עשו את דרכם לאי קוס ביוון ביחד עם עוד פליטים בשתי ספינות. בתמונה נראה הפעוט כשהוא שוכב עם הפנים כלפי מטה בחוף ליד עיר הנופש בודרום.



לפחות 12 בני אדם נהרגו בהפלגה, כשבין ההרוגים נמצאו חמישה ילדים ואשה אחת. שבעה פליטים חולצו מהמים ושניים הצליחו להגיע לחוף בכוחות עצמם באמצעות חליפות הצלה. הסיכויים להצלת שני נוסעים שנעדרים - קלושים.



עשרות אלפי סורים בורחים מהסכסוך במדינתם, דרך הים האגאי בטורקיה ובאמצעות סירות ליוון - המפלט בדרכם לאיחוד האירופי. עמותות הסיוע מעריכות כי במשך החודש האחרון, כ-2,000 איש עשו את המעבר ליוון באמצעות סירות גומי - מדי יום..



משמר החופים היווני מסר שהלילה הגיעה ספינה ועליה כ-1,800 מהגרים ופליטים מאחד האיים לנמל פיראוס.



בתוך, כך, צ'כיה הודיעה כי תפסיק לעצור פליטים סורים שביקשו מקלט בהונגריה אבל עושים דרכם לגרמניה, כך צוטטו גורמים במחלקת הזרים במשטרה בסוכנות הידיעות CTK.
על פי חוקי האיחוד האירופי, מהגרים צריכים להישאר במדינה הראשונה אליה הם מגיעים, אולם אלפים דורשים לעבור למדיה מערבית, בעיקר גרמניה. 

יוון: צעדים חדשים להתמודדות עם המשבר

הרשויות ביוון עצרה שישה אזרחים זרים בחשד לסחר בבני אדם. ארבעה בולגרים ושני אזרחים טורקים עוכבו בעיר סלוניקי על סחר ב-103 מהגרים מטורקיה ליוון, אמר גורם משטרתי.
 
הסוחרים גבו מהמהגרים הסורים יותר מ-2,000 דולרים לאדם על מנת להעביר אותם ליוון ולאחר מכן למקדוניה. הם נמצאו במשאית. 
 
המעצר ארע ביום בו הודיעה הממשלה הזמנית על צעדים חדשים להתמודדות עם המשבר שמביא מאות מהגרים לחופי יוון מדי יום. 
 
בין היתר הוחלט על הקמת מרכז מבצעי שינהל את ההתמודדות של המדינה, ובו יהיו חברים גורמים מהצבא, המשטרה, משמר החופים ומשרדי הפנים והבריאות.
 
בנוסף, הוחלט לשפר את התנאים במרכזי הפליטים, אותם כינתה הסוכנות "מבישים".