נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, השיג את הרוב הדרוש להבטחת הווטו שיאפשר את העברתו החלקה של הסכם הגרעין ויבטל את האפשרות כי הקונגרס יוכל להתערב בהחלטתו.



בארצות הברית מדווחים כי הסנאטורית הדמוקרטית, ברברה מיקולסקי ממרילנד, הודיעה היום (רביעי) כי תתמוך בהסכם הגרעין עם איראן. תמיכתה של מיקולסקי נותנת לנשיא את 34 הקולות הדרושים למנוע עקיפה של הווטו הנשיאותי על ידי חברי הקונגרס.



ההכרזה של מיקולסקי באה בעקבות הודעתם של הסנאטורים הדמוקרטים כריס קונס ובוב קייסי, על תמיכתם בהסכם. 



קונס עצמו אמר כי "בבחירה הקשה בין דחיית ההסכם עם חוסר הוודאות והסיכונים של הצורך לשוב לסנקציות ולמשא ומתן, ובין האפשרות שנקבל את הצדדים החיוביים של ההסכם הזה וננסה לנהל ולצמצם את ההשלכות קצרות הטווח וארוכות הטווח של הליקויים שבו, אני בוחר באפשרות השנייה", אמר בנאום באוניברסיטת דלוור.



הסנאטור קייסי מפנסליבניה אמר כי זאת היתה ההחלטה הקשה ביותר שנאלץ לקבל בקריירה הפוליטית שלו, אבל הוא "מאמין שיישום יעיל של ההסכם, שיזכה לחיזוק עם מדיניות נוספת של ארצות הברית, כולל מדיניות הרתעה מצד ארצות הברית ובנות בריתנו, יהיה במסגרת האינטרנט של הביטחון הלאומי שלנו".



הוא הוסיף כי ההסכם הזה "מגביל משמעותית את תוכנית הגרעין של איראן ובהשוואה לכל החלופות הריאליסטיות, זו האופציה האפשרית הטובה ביותר עבורנו כרגע". מתוך כל הסנאטורים הדמוקרטים, רק שניים הודיעו כי יתנגדו להסכם: רוברט מננדז וצ'אק שומר.