"אנחנו יכולים להבטיח שאם איראן תחליט להפר את ההסכם היא תתחרט על כך", כך אמר הערב (רביעי) מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, בנאום בפילדלפיה. 



עוד אמר קרי: "אנחנו אומרים לאיראן שלא יכול להיות לה נשק גרעיני - נקודה". הוא שב וחזר על היתרונות של ההסכם ואמר כי בלעדיו, איראן תרחיב את תכנית הגרעין שלה. "עם ההסכם הזה מספר הצנטריפוגות שאיראן מפעילה יקטן ב-2/3", הוסיף.
לדבריו, פקחי האו"ם יוכלו להגיע לכל מקום אליו יובילו הראיות. שום מתקן לא יהיה מחוץ לתחום.

עוד אמר מזכיר המדינה, כי ללא ההסכם הזה יהיו לאיראן כמה נתיבים לפצצה גרעינית. "עם ההסכם הזה לא יהיו להם נתיבים כאלה כלל", הדגיש.
לגבי ביטחונה של ישראל, אמר קרי כי העסקה תהפוך את ארה"ב, ישראל, מדינות המפרץ והעולם כולו לבטוחים יותר: "הנשיא אובמה ואני סבורים שהעסקה עם איראן תעשה את העבודה", הוא הוסיף. 
"במשך 19 החודשים האחרונים איראן יישמה באופן מלא את הסכם הביניים", אמר קרי והבהיר: "אם איראן תחליט לרמות היא תצטרך להקים מערך גרעיני סודי שלם".
לגבי הביקורת של ישראל על ההסכם, אמר קרי שלא הגיוני להצביע כעת "לא" בגלל משהו שאולי יקרה בעוד 15 שנה. הוא הזכיר שכל העולם, למעט ישראל, תומך בו: "אפילו לפני שהדיו על ההסכם יבש התחלנו להיות מופצצים במיתוסים מצד מתנגדי ההסכם". עם זאת, הוא הבהיר כי ארצות הברית נחושה לסייע לישראל להתמודד עם האיומים הביטחוניים ולשמר את יתרונו האיכותי של צה"ל.

קרי הוסיף: "אני מבין שישראל לא יכולה להרשות לעצמה לעשות טעויות בכל הקשור לביטחונה, אבל אני משוכנע שההסכם הזה ימנע מאיראן להשיג אי פעם נשק גרעיני ויהפוך את ישראל לבטוחה יותר".

דבריו של קרי באים על רקע העובדה שהבית הלבן הצליח להבטיח את הרוב הדרוש למניעת עקיפת הווטו הנשיאותי של ידי הקונגרס בהצבעה על הסכם הגרעין.