טוני אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה, ספג ביקורת היום (חמישי) מקבוצות יהודיות, לאחר שאמר כי מחבלי ארגון הטרור דאעש בעיראק ובסוריה יותר גרועים מהנאצים משום שהם "מתפארים ברוע שלהם".



המנהיג האוסטרלי, ששוקל את הארכת המערכה האווירית של אוסטרליה בעיראק וסוריה נגד דאעש בעקבות בקשתה של ארצות הברית, אמר את הדברים אחרי שתיאר את מעשיו של הארגון כ"רוע לא יתואר" ו"ברבריות של ימי הביניים".



"אני מתכוון שהנאצים עשו דברים נוראים אבל הייתה להם את תחושת הבושה, מספיק כדי לנסות להסתיר את זה. אנשים אלה בניגוד לנאצים מתפארים ברוע שלהם", אבוט אמר לתחנת רדיו בסידני.



"זה דבר יוצא דופן - הם פועלים באופן שבו ברברים מימי הביניים פעלו רק שהם משדרים אותו לעולם עם חוצפה וזה רק מוסיף ממד נוסף לרוע הזה", אבוט הוסיף.



הערותיו זכו לביקורת מצד נשיא מועצת המנהל היהודי של אוסטרליה, רוברט גוט שאמר על דבריו: "זה לא דבר נבון וזה מצער".



גוט אמר שהפשעים של דאעש הם נוראים אבל "הם לא יכולים להיות בהשוואה לשיטתיות בה מיליוני אנשים נשלחו למחנות מוות ברצח המוני".



"מעשי הטרור שלהם מתפרסמים בכוונה כדי להשפיע על התעמולה שלהם. לעומת זאת, האחראים להזמנה וביצוע רצח עם בחסות מדינה הם פקידי הממשל הגבוהים שלעתים קרובות פעלו בסוד ולא מתוך תחושת בושה, אבל כדי להימנע מאחריות פלילית למעשיהם", הוסיף גוט.



אבוט הגן על דבריו במסיבת עיתונאים במלבורן מאוחר יותר ואמר כי הוא "לא מנסה לדרג את הרוע. אבל אני מציין נקודה זו, כי בניגוד לרשעים קודמים, כמו: סטלין והיטלר, שניסו להסתיר את מעשיהם בעוד בדאעש מתגאים בזה".



"כל יום אנחנו רואים זוועות חדשות המשודרות ברחבי העולם, זוועות של חוסר אנושיות שלא יתואר. לכן זה חיוני שהאנשים ההגונים בעולם יתאחדו נגד פולחן המוות הזה ויעשו כל מה שניתן, בהקדם האפשרי כדי לשבש, להשפיל ובסופו של דבר להרוס את הארגון".



אוסטרליה הצטרפה לקמפיין שמובילה ארצות הברית נגד עיראק בשנה שעברה והיא תרמה מטוסים צבאיים וחיילי כוחות מיוחדים.



הממשלה מעריכה כי כ-120 מאזרחיה נלחמים בעיראק ובסוריה לצד המדינה האסלאמית ולפחות 30 נהרגו בקרבות. בנוסף, בממשלה מאמינים כי 160 אוסטרלים תומכים בדאעש.