סרטון וידאו חדש שפרסם דאעש בסיני חושף נשק חדש ומתוחכם, שלטענתו ישמש אותו במאבק נגד ישראל. 

הוידאו בן ה-37 דקות, שהופק בסגנון המלוטש הידוע של דאעש, פותח בביקורת על יחסיה של מצרים "המשומדת" עם מדינת ישראל, כשהוא משתמש בתמונות מוועידת השלום בקמפ דיוויד ב-1978.

סיני מכונה בסרטון "השער הדרומי לירושלים", וקוראים שם "לפתוח במלחמה נגד היהודים". הסרטון כולל גם קטעים של חוסני מובארק לוחץ ידיים עם שמעון פרס, ושיחה שלו עם נתניהו, ואפילו כולל סרטון של ערוץ 10 המראה פיגוע באוטובוס ישראלי שהיה בדרכו לאילת 2011. 

מיכאל הורביץ, אנליסט בטחוני וחבר בקבוצת לבנטין, אמר ל"ג'רוזלם פוסט" כי ההתקפות על ישראל מצד הארגון מכוונות לרוב לצבא המצרי. "ההתקפות הללו נועדו להצדיק את העובדה שהארגון נלחם בצבא המצרי ולא בישראל". 

"טייס הולנדי הצטרף לדאעש לאחר שטס לסוריה" 

לדברי הורביץ, "האלמנט המשמעותי ביותר בסרטון הוא השימוש של דאעש בטילים מתקדמים נגד מטוסים. עוד נראה שימוש בטילים מתקדמים נגד טנקים מסוג קורנט, שהוא הנשק נגד טנקים מהדור הרוסי המתקדם ביותר". 
בסרטון נראים חברי דאעש סיני, המכונה גם אנסאר בית אל-מקדס, מתפארים באחריותם לירי רקטות על ישראל, כמו גם לפיגוע ב-2011, שלטענתם היו נקמה על מעשי ישראל בעזה. 

היום מסר שר ההגנה ההולנדי על סמל הולנדי בן 26, המשמש כטייס בחיל האוויר, ש"הצטרף אל המדינה האיסלאמית, לאחר שטס לסוריה". 
 
אחת הדרכים בהן נקט הצבא היא ביטול לחלוטין של האפשרות שלו להיכנס אל המערכת הצבאית הממוחשבת של הצבא, מתוך חשש שינסה לעשות זאת ולדלות מידע. כעת מחכים לפרסום פרטיו, שנותרו חסויים לעת עתה. 
 
"דאעש מגייס אלפי בני אדם, אשר עשרות מהם מהולנד, אבל לראשונה חייל הולנדי, שנמצא בשירות סדיר, עוזב לטובת התגייסות לארגון", נמסר. המדינה האיסלאמית ממשיכה לשלוט על חלקים גדולים בעיראק ובסוריה, כשגם חלקים מסיני נמצאים כאמור תחת שליטתו.