הסיפורים קורעי הלב אמנם גורמים להרבה מאוד אנשים ברחבי העולם להזדהות עם הפליטים הסוריים, אך מצד שני, מנהיגי אירופה "שוברים את הראש" בניסיון להתמודד עם המצב החדש של המדינות שלהם. 



טורקיה, אוסטריה, הונגריה, שבדיה, צרפת וגרמניה הן המדינות שמתמודדות עם הבעיה בצורה המאסיבית ביותר, ולכן הדיון במדינות הפך להיות סוער בנושא. אחת הסיבות העיקריות היא התנגדות הזרמים הימניים להגעת הפליטים, ומצד שני, הניסיון שלא להתנער מאחריות כלפי הפליטים, שעברו גיהינום בשנים האחרונות, ושהצליחו במזל להגיע למדינות אלו. 



צרפת וגרמניה סיכמו היום להקים מערכת קבועה שתקלוט את הפליטים שמגיעים בעיקר מסוריה. "זוהי חובתה של אירופה", אמר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. 

"הצענו, ביחד עם גרמניה, מנגנון קבוע וחדש. אני מאמין שמה שקיים היום, לא מספיק יותר. עוד מדינות יצטרכו ללכת אחרינו ולמלא את חובתם המוסרית. אנחנו צריכים ללכת רחוק יותר כדי לפתור את העניין הזה", הוסיף הולנד, במסיבת עיתונאים ביחד עם ראש ממשלת אירלנד, אינדה קני.
בינתיים, באירופה ממשיכים לנסות ולהתמודד בכל מיני דרכים עם המהגרים. צ'כיה החלה לסמן את המהגרים עם עטים בדרכם ליעד הבא ועוררה קונוטציות שליליות.    

"טורקיה תמשיך לפתוח את דלתותיה פתוחות כלפי הפליטים המגיעים מסוריה", כך הכריז היום ראש הממשלה, אחמד דוואטולו, בהצהרה מיוחדת בה קרא למנהיגי אירופה לקחת חלק מהנטל ולחלק את המהגרים ביניהם.
 
טורקיה מקבלת אל חופיה הרבה מאוד מהפליטים מאז פתיחת המלחמה, מדובר על למעלה משני מיליון בני אדם שהגיעו אל המדינה ומאז מנסים להסתגל לחיים החדשים. חלקם עדיין משוכנים במחנות פליטים. טורקיה נחשבת למקום נוח עבור הפליטים לנסות ולהגיע ממנה אל שערי אירופה, בעיקר דרך יוון. 
 
בינתיים, קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה במהלך ביקורה בשוויץ היום (חמישי) כי אירופה חייבת לתת כתף לגרמניה ושאר המדינות אשר פותחות את שעריהם לפליטים מסוריה. 
 
"הממשלה הגרמנית מבהירה שגישת דאבלין כבר לא עובדת יותר, משום שפליטים רבים כל כך מגיעים אל הגבולות שלנו. אנחנו לא יכולים לעזוב את איטליה או יוון להתמודד לבד עם המשימה הזאת. יחד עם זאת, אוסיף כי לא יכול להיות ששבדיה, אוסטריה וגרמניה נותרות לבד עם החלק הארי של המשימה.

"אירופה חייבת לפתור את משבר הפליטים בהגינות ובסולידריות. אנחנו מוכנים, בעיקר לאור הכוח הכלכלי שלנו, לקחת אחריות. אנחנו צריכים לזכור כי הנצרות מכתיבה בערכיה שכל האנשים בסכנה ראויים להגנה", סיכמה מרקל.  
 
מצד שני, הונגריה, אשר לשטחה נוהרים עשרות אלפי פליטים, לא מוכנה לקבל אותם אל המדינה, אלא מנסה לשתף פעולה עם גרמניה על מנת לפתור את המשבר. ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורן, אשר הזהיר בשעות הבוקר כי "אירופה עלולה לאבד את הזהות הנוצרית שלה"

"אף אחד לא רוצה להישאר בהונגריה, או בסלובקיה, פולין ואסטוניה. כולם רוצים להגיע לגרמניה דרכנו. אנחנו מלאים בפחד. אנשים באירופה מלאים בפחד בגלל שהם רואים שהמנהיגים האירופאים, וביניהם ראשי הממשלות, לא מצליחים להשתלט על המצב". 
אנחנו נעשה רישום של המהגרים, כפי שביקשה קאנצלרית גרמניה, אבל צריך לזכור שכולנו צריכים להתעמת עם זרם המהגרים, על מנת שלא לפגוע במדינות שלנו", סיכם.