רק אתמול ברחו מאות פליטים ממחנה בהונגריה כשהם צועקים "גרמניה, גרמניה", אליה רצו להגיע, וכבר המשאלה הזאת התגשמה לחלקם, כשרכבת ועליה מאות פליטים הגיעה היום (שבת) לעיר מינכן.



משטרת גרמניה מצפה לעד רבבת פליטים שיגיעו היום למדינה, יום לאחר שמנהיגי גרמניה ואוסטריה הסכימו לקבל את המהגרים שנמצאים בהונגריה לשטחן.



דובר המשטרה, סטפן סונטאג אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שאין עדיין מספרים מדויקים, אבל ההערכה שיגיע בין 5,000 לעשרת אלפים פליטים. הוא הוסיף שהגורמים השונים עדיין בתהליך התיאום על מנת לקלוט את המספר הרב של המהגרים.




פליטים ברכבת למינכן. צילום: רויטרס


"המשפחה שלי בכתה אושר כששמעה כשסיפרתי להם על האוטובוס לאוסטריה", כך אמר עבדוללה באקר, פליט סורי בן 25 מחלב, שהגיע להונגריה. הוא עזב את הוריו וארבע אחיותיו מאחור כדי להגיע לפרייבורג ולעבוד בבית החולים שם.



"אנחנו תמיד מפחדים מהלא נודע", אמר, "אבל אנחנו מייחלים לסגירת מעגל".



קבלת הפנים באוסטריה לפליטים היתה לבבית מאד, כשתושבים מקומיים הניפו לשטים בהם נכתב "ברוכים הבאים".



"אוסטריה טובה מאד", אמר מרחאן חרשירי, פליט עיראקי בן 23 לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא חייך חיוך רחב בעת שהלך לכיוון תור לאספקה, שם קיבלו הפליטים תפוחים ובננות. "המשטרה האוסטרית התנהגה אלינו יפה מאד", הוא הוסיף. 



בתוך כך, מאות פליטים עזבו את תחנת הרכבת קלטי בבודפשט והחלו לצעוד לכיוון וינה. הצעדה החלה לאחר שהונגריה הבהירה שהאוטובוסים שסיפקה בלילה ובבוקר היו מקרה חד פעמי ואין לה כוונה לעשות זאת שוב. אתמול צעדו כ-1,000 בני אדם מהבירה ההונגרית לעבר הגבול האוסטרי.