ביום חמישי ייערך לראשונה מושב משותף של ממשלות צרפת ושל הרשות הפלסטינית. המיקום: מקום משכנו של ראש הממשלה מנואל ואלס בפריז.



צרפת הודיעה כבר לפני שנה על כוונתה לכנס מושב זה, שכמותו היא נוהגת לערוך עם מדינות נבחרות, במסגרת הצעדים לקידום פתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני, אבל כינוסו התעכב עד עכשיו.
 
בחוגים הדיפלומטיים משמעותו של כינוס זה מתפרשת כצעד לקראת הכרה במדינה פלסטינית. על פי הערכות, הכינוס השבוע יהווה אות פתיחה למערכה מחודשת מצד צרפת ואירופה בנושא הפלסטיני, לקראת  עצרת האו"ם.
 

צירופן של מדינות ערביות למושב הקוורטט בסוף החודש בניו יורק תואם את רוח ההצעה שהציגה צרפת להעניק מטרייה בינלאומית לתהליך. גם ההצעה הצרפתית לכפיית פרמטרים לפתרון עשויה להגיע אל מועצת הביטחון, שתדון בה במסגרת המושב המשותף, וזאת כדי לנסות להגיע להצעה מוסכמת על הפלסטינים.
 
אירופה מגבירה את הלחץ על ישראל כדי לקדם את המשא ומתן המדיני, ובסוף השבוע הודיעה שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, כי האיחוד יקדם בקרוב סימון של מוצרים שמקורם בהתנחלויות.

באיחוד מקווים שהלחץ הזה ישיב את נושא המשא ומתן התקוע אל סדר היום הבינלאומי. באיחוד אומרים כי המטרה היא ליצור מצב שצרכנים באירופה יוכלו לדעת לפי הכיתוב על האריזות אם מקורם של המוצרים הוא מעבר לקו הירוק ולהחליט אם ברצונם לרכוש אותם. 
 
בתוך כך נודע ל"מעריב־אונליין" כי נשיא איראן חסאן רוחאני יגיע בתחילת נובמבר לביקור רשמי בצרפת, שעשוי לבשר על ביקור גומלין של נשיא צרפת פרנסואה הולנד באיראן.

עד כה שלחה צרפת לאיראן את שר החוץ לורן פביוס, ובסוף החודש תצא לשם משלחת כלכלית גדולה בראשות שרים. צרפת חזרה והביעה את עניינה במעורבות איראנית בנעשה בסוריה, והיא עומדת להודיע על הצטרפותה להפצצות נגד דאע"ש בתוך סוריה.