קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, התייחסה היום (שני) למשבר הפליטים באירופה ואמרה כי הגיע הזמן שהאיחוד האירופי ישתמש בכוחו ויביע סולידיות, על מנת להתמודד עם המספר הגדול של המהגרים שנמצאים בדרכם לאירופה. 



לטענתה, ממשלת גרמניה לא יכולה לשאת לבד בנטל  המהגרים. מקרל קראה למדינות נוספות להצטרף ולסייע, ואמרה כי משבר הפליטים "יעסיק את גרמניה, וישנה את פניה בשנים הבאות". 
לפי הפרסום ב-BBC, ממשלת גרמניה החליטה להשקיע כ-6 מיליארד יורו, כדי להתמודד עם זרם הפליטים.

בביקורת שהופנתה במדינה כלפי מרקל, האשימו אותה כי היא יוצרת תקדים מסוכן בכך שהיא פותחת את גבולותיה. 
 

לפי גורם באיחוד האירופי, האיחוד קבע מכסות למדינות השונות לקליטת 160 אלף הפליטים שהגיעו לאיטליה, יוון והונגריה. על פי התכנית, גרמניה תקלוט מעל 30 אלף מבקשי מקלט וצרפת תקלוט כ-24 אלף. נשיא האיחוד האירופי, ז'אן קלוד יונקר יודיע על התכנית החדשה ביום רביעי. גם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אישר את הפרטים.

"המהגרים אינם פליטים"
מוקדם יותר במהלך הבוקר, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, עורר סערה כשאמר כי המהגרים שנוהרים לאירופה "אינם פליטים". הוא הוסיף כי לא מדובר בעניין של בקשת ביטחון פיזי, וכי יש להתייחס אליהם כאל מי שרוצה לחיות "חיים גרמניים".
כמו כן הוסיף אורבן, כי האיחוד האירופי צריך לשקול מתן תמיכה כספית למדינות כמו טורקיה, אשר קרובה לאזור העימות, על מנת שמהגרים יישארו שם ולא יעברו למקומות אחרים. 
רובם המכריע של המהגרים שהגיעו להונגריה, שואפים לנסוע לגרמניה ולמדינות מבוססות נוספות במערב אירופה. גורם רשמי במדינה אמר כי בשעות אחר הצהריים גרמניה צפויה לקלוט כ-2,500 פליטים נוספים, לאחר שבסוף-השבוע נקלטו למעלה מ-20 אלף מבקשי מקלט.