בפריז הלך לעולמו השבוע מפקד צד"ל לשעבר, הגנרל אנטואן לאחד, בן 88 במותו. לאחד עמד בראש צבא דרום לבנון משנת 1984 עד לנסיגת ישראל מדרום לבנון במאי 2000.
לאחד החליף בתפקיד את גנרל סעד חדאד שהקים את צד"ל בתמיכה ובסיוע של ישראל לאחר הפלישה ללבנון במבצע שלום הגליל, בשנת 1982. 
עמותת אנשי צד"ל לשעבר בישראל פרסמה היום הודעת אבל בה נאמר: "אנטואן היה אזרח לבנוני גאה, נאמן למולדתו לבנון וליבו שופע אהבה אליה ולזהותה הייחודית, אהבה זו היא שהניעה אותו לקבל על עצמו את האחריות הכבדה על אזור הגבול בדרום לבנון. הוא הציב למול עיניו שתי מטרות: להעניק ביטחון לתושבי דרום לבנון ולדחוף למען שלום בין לבנון למדינת ישראל. איש ערכי הניחן באומץ ובתכונות מנהיגותיות נדירות, הכתר אשר לראשנו. לא נשכח אותך מפקד יקר".

לאחד, נוצרי מארוני, עזב את לבנון יחד עם אלפים אחרים אחרי נסיגת ישראל בשנת 2000 והתגורר בתל אביב,שבה פתח מסעדה בתל אביב, אולם כעבור תקופה קצרה הוא עזב לפריז. לאחד נידון למאסר עולם בלבנון בגין בגידה.

האלוף (במיל') ואלוף פיקוד צפון לשעבר יוסי פלד, יו"ר קבוצת החברות של קצא"א ספד ללאחד ואמר: "גנרל לאחד היה פטריוט לבנוני. על תרומתו רבת השנים לבטחון אזרחי דרום לבנון ותושבי גבול הצפון הישראלי חבה לו מדינת ישראל חוב מוסרי גדול".

"במסגרת תפקידי הכרתי את גנרל לאחד ברמה האישית. הוא היה מנהיג, מפקד ואדם. על רקע הזעזועים במזה"ת חשוב שנזכור את אלו משכנינו שחתרו ליציבות, להבטחת הבטחון ולזיהוי אינטרסים משותפים. יהיה זכרו ברוך", הוסיף פלד.
"אהוד ברק עם גבי אשכנזי עבדו בעיניים על אנטואן לאחד, ועל מדינת ישראל , והביאו במו ידיהם להתחזקות חיזבאללה, דבר שיכול היה לא לקרות אם לאחד היה שומע לנו בזמנו וניפגש עם אריאל שרון לפני הנסיגה מהלך שיזמתי כדי למנוע יציאה לא מבוקרת", כך אמר סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא באסיפה שקיימו היום בנהריה חבריו ופיקודיו של אנטואן לאחד, מאנשי צד"ל, עם היוודע דבר מותו בסוף השבוע בפריז.

ח"כ קרא הוסיף כי לאחד "היה חבר קרוב שלי ומאוד אהבתי אותו אבל עד היום לא הבנתי מדוע הסכים עם ברק על עיוור לנסיגה הכי שלומיאלית ובמיוחד כשאיננו בארץ והוסיף הקצינים הבכירים היו מוכנים לנסיגה בתנאי שישראל תגבה אותם למול חיזבאללה במעוז הנוצרי והדרוזי - דבר שלא הסכים עליו ברק ועל כך אנו משלמים עד היום את מחיר החיפזון".