כחלק מגל הברכות אשר מגיעות בכל שנה, הזדרז נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והקליט את הברכה המסורתית שלו לראש השנה היהודי, כשהוא מכוון ללא ספק גם במסר פוליטי, שהגיע הזמן לעשות שינוי.



"אני רוצה לאחל חג שמח לכולם. בשמי, בשם מישל ובשם משפחתי. לפי המסורת היהודית, בעשרת הימים הבאים, ייפתח ספר החיי. כשמיליונים של יהודים מבקשים מאלוהים לרשום את שמם בספר, אנו מכירים בכך שהרבה נמצא מעבר לשליטתנו", החל אובמה את ברכתו, שארכה כ-1:37 דקות.
אובמה המשיך ואמר: "אנו מכירים בכוח העצום שלנו לעשות שינויים בחיינו, וגם בעולם שלנו. כבני אדם, אנחנו לא נדרשים להיות מושלמים, אלא לכפר כשאנחנו טועים ולעשות כל שביכולתנו כדי להימנע מטעויות העבר. עלינו לאהוב את הזר ולהתייחס אליו כפי שהיינו רוצים שהתייחסו אליו".

"זה לא דבר קל. האמונה עצמה היא דבר קשה", המשיך הנשיא האמריקאי, "התקווה היא קשה והשלום הוא קשה. ואולם, עכשיו הספר פתוח. לא רק עבור אלוהים, אלא גם לנו. כשתי מדינות הקשורות אחת לשנייה בערכים משותפים אנחנו עומדים לצדה של מדינת ישראל".
אובמה, אשר נשמע כמי שמבקש לפתוח דף חלק עם הישראלים אמר: "הבה נכתוב את הפרק הבא בדרך שמבטאת את הטוב ביותר שבמסורת שלנו ואת הערכים הנעלים ביותר שלנו. שתהיה לנו שנה חדשה ומתוקה, מלאה בבריאות ובאושר עבור המשפחות שלנו, החברים שלנו והשכנים שלנו, בין אם הם חיים במורד הרחוב או ברחבי העולם. שנה טובה".