נשיא איראן חסן רוחאני, מבקש להשקיט את חששותיהם של מיליוני אמריקאים מהמראות אליהן התרגלנו, של המוני איראנים במצעדים ברחבי טהרן שצועקים: "מוות לאמריקה". זאת על רקע ההצבעה הקרובה בסנאט האמריקאי על הסכם הגרעין שנחתם בין איראן והמעצמות. 

בראיון שישודר במלואו מחר בתוכנית היוקרתית "60 דקות" של רשת CBS,  אמר רוחאני כי המראות של הטקס הקבוע של אחרי תפילות יום השישי של המונים הצועקים "מוות לאמריקה", אינן מכוונות כלפי הציבור האמריקאי, אלא מהוות תגובה למדיניות ההיסטורית של וושינגטון שפגעה, לדבריו, באיראן. 

התגובה המודאגת של אמריקאים רבים לקריאות הללו היא אחת הטענות המרכזיות של המתנגדים לעסקת הגרעין שנחתמה בין ממשלתו של רוחאני לבין המעצמות בראשותו של ברק אובמה. 

אבל רוחאני, שנחשב לגורם מתון ברפובליקה האיסלאמית, טוען בראיון עם העיתונאי סטיב קרופט כי "אנשינו מכבדים את העם האמריקאי". 
הוא אף הוסיף כי "העם האיראני אינו מחפש מלחמה עם אף מדינה". "עם זאת", מדגיש רוחאני, "המדיניות של ארה"ב היתה נגד האינטרסים הלאומיים של העם האיראני, אז ברור שאנשים יפגינו רגישות לנושא הזה". 
רוחאני הסביר למראיין כי "כאשר אנשים התקוממו נגד השאה, אמריקה תמכה בו באגרסיביות עד הרגעים האחרונים. גם במלחמת איראן-עיראק התמיכה האמריקאית היתה במשטרו של סדאם חוסיין".