נשיא איראן חסן רוחאני אמר הערב (שני) מעל בימת עצרת האו"ם בניו יורק כי "הפלישות האמריקניות לעיראק ולאפגניסטן והתמיכה האמריקנית בפעולות המשטר הציוני נגד הפלסטינים נותנות לדאעש תירוץ לפעול".



נשיא איראן קרא למזרח תיכון נקי מגרעין ואמר כי "אין לאפשר למשטר הציוני למנוע זאת". הוא הוסיף לטענתו כי איראן מעולם לא רצתה לייצר נשק גרעיני ולכן הסנקציות שהיו נגדה "אינן הוגנות ולא חוקיות".


"פרק חדש התחיל ביחסיה של איראן עם העולם", הכריז נשיא איראן שנאם לראשונה בעצרת אחרי חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות. "לראשונה שני צדדים דנו לא אחרי מלחמה אלא לפני שהתחיל עימות. למרות שאנחנו מתנגדים לסנקציות נגד איראן שהיו לא הוגנות ולא חוקיות ונבעו לפעמים מעוינות מכוונת של מדינות מסוימות, אנחנו מאמינים שככל שיותר מוקדם תמנעו מנזק, כך המצב ייטיב איתכם והיום עצרנו את הנזק".

העסקה אפשרה מודל כבסיס לשינויים בסיסיים באזור. המדיניות שלנו היא להמשיך במדיניות שמחפשת אחר שלום באזורנו ולפעול באופן שיאפשר לכל העולם להרוויח מהמצב הזה. אפשר לנצל את ההזדמנות הזו ובייחוד מול שכנינו על בסיס כבוד זה לזה. 
"האיום הגדול ביותר הוא מפני ארגוני טרור שיהפכו למדינות טרור", אמר רוחאני והוסיף כי הוא מציע ש"אף מדינה לא תוכל להשתמש בטרור כתירוץ להתערב בענייניה של מדינה אחרת".
"איראן מסתכלת על העתיד, לא רק הרחוק אלא הקרוב. פנינו לשיתוף פעולה ודו קיום ואני אומר לכל המדינות כי אנחנו לא נסלח על העבר אבל לא נישאר בעבר
לא נשכח את המלחמה והסנקציות אבל פנינו לשלום", סיכם רוחאני.