המועמד הכי צבעוני לראשות המפלגה הרפובליקאית, דונלד טראמפ, סיפק היום (ראשון) התבטאות מעניינת בנושא יחסי החוץ של ארה"ב, כאשר התייחס לנושא הסורי.



 טראמפ אמר כי המזרח התיכון היה יציב יותר אם מועמר קדאפי וסדאם חוסיין היו עדיין בשלטון בלוב ובעיראק, ואף הוסיף כי "זו בכלל לא תחרות". 


טראמפ הזכיר את המדינות הללו במהלך השוואה שערך למאמצים הנוכחיים של ארה"ב לסיים את שלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד.  "אתה יכול לערוך את ההשוואה, אם תסתכל על לוב ועל מה שעשינו שם, זה בלאגן", אמר טראמפ בראיון לרשת NBC. 

"אם נסתכל על סדאם חוסיין בעיראק ונראה מה עשינו שם, גם זה בלאגן. זה הולך להיות אותו דבר בסוריה", אמר טראמפ. כאשר נשאל המיליארדר על ידי המנחה של רשת NBC צ'אק טוד אם המזרח התיכון היה יציב יותר לו חוסיין וקדאפי בשלטון, הוא ענה "כמובן שכן". 
טראמפ, שמוביל בסקרים של המפלגה הרפובליקאית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016, אמר בראיון כי הוא תומך במאמציה של רוסיה להילחם בדאעש, למרות שהיא מגבה את הנשיא בשאר אסד. טראמפ אמר בשבוע שעבר כי אסד עלול להיות מוחלף במישהו גרוע יותר אם יסולק מהשלטון. 
הבית הלבן מתנגד הן לדאעש והן לאסד, אותו הוא מאשים בהתקפות על אזרחים שמתנגדים לשלטונו. הנשיא ברק אובמה אף הזהיר את רוסיה ביום שישי כי המערכה בסוריה תגרור את מוסקבה לתוך "ביצה".