ארבע ספינות מלחמה ירו לראשונה 26 טילי שיוט ארוכי טווח מהים הכספי לעבר 11 מטרות של ארגון דאעש, כך אישר היום (רביעי) שר ההגנה הרוסי, סרגיי שוייגו.



שיגור טיליפ לסוריה

לדבריו המטרות הושמדו ולא נפגעו אזרחים בתקיפות. למרות הכחשותיה של רוסיה, דיווחים מסוריה מעידים כי נפגעו אזרחים בחלק מהמתקפות האוויריות.



בתוך כך מכחישה רוסיה כי לא הצליחה לפגוע במטרות של דאעש בתקיפותיה בשבוע האחרון. משקיפי זכויות אדם בסוריה מדווחים כי "אלו הקרבות העזים ביותר בחודשים האחרונים" במחוזות חמה ואידליב.



שר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר, אמר כי המדינות החברות בקואליציה נגד דאעש בסוריה לא ישתפו פעולה עם רוסיה. "אנחנו מאמינים כי רוסיה מחזיקה באסטרטגיה לא נכונה. הם ממשיכים לפגוע ביעדים שאינם שייכים למדינה האסלאמית".



ביקורת הגיעה גם מצידה של רוסיה שהאשימה את ארה"ב בכך שאינה מפציצה יעדים של ארגון דאעש בכל תקיפותיה. רוסיה הגיבה על הביקורת האמריקאית על הפעילות בסוריה: "ארה"ב וכוחות אוויריים נוספים ביצעו תקיפות בשנה האחרונה", אמר האלוף איגור קונשנקוב והוסיף כי "אנחנו מאמינים שהם לא תמיד פגעו במטרות טרוריסטיות".



כזכור בשבוע שעבר החלה רוסיה במתקפה האווירית על אדמת סוריה על מנת לנסות ולהכניע את ארגון המדינה האיסלאמית. התקיפות, על פי מקורות אמריקאיים, התרחשו בעיר חומס, כשרוסיה נתנה התראה לאמריקאים על כוונות התקיפה כשעה לפני, על מנת שיוכלו להתכונן ולא ליצור תקרית ירי בין שתי המדינות.