סרטון וידאו פורסם היום (חמישי) ובו נראים לכאורה, טילי שיוט רוסים בדרך למתקפה שרוסיה ערכה אתמול מול חופי סוריה.



כזכור, ארבע ספינות מלחמה ירו אתמול לראשונה 26 טילי שיוט ארוכי טווח מהים הכספי לעבר 11 מטרות של ארגון דאעש, כך אישר שר ההגנה הרוסי, סרגיי שוייגו.



לדבריו, המטרות הושמדו ולא נפגעו אזרחים בתקיפות. למרות הכחשותיה של רוסיה, דיווחים מסוריה מעידים כי נפגעו אזרחים בחלק מהמתקפות האוויריות.





"התמיכה האווירית של המשטר לא השיגה אף ניצחון אסטרטגי"



הצבא הרוסי דיווח כי הטילים יצאו מהים הכספי ועברו מעל איראן ועיראק לפני שפגעו בהצלחה במטרות שלהם. 


ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם אמר כי צבא סוריה, בסיוע אווירי רוסי, פתח במתקפה קרקעית נגד המורדים באזור אסטרטגי שבמערב המדינה, הנקרא מישור אל-ע'אב. אזור זה חולש על רצועת החוף הסורית, הנחשבת למעוזה של העדה העלאווית שנשיא סוריה, בשאר אסד, משתייך אליה.

לדברי יו"ר הארגון, ראמי עבד א-רחמן, חיילי המשטר תקפו עמדות של המורדים באמצעות טילי קרקע-קרקע, כאשר מטוסי קרב רוסיים תקפו מהאוויר.
רמטכ"ל צבא סוריה, עלי עבדאללה איוב, אישר כי הצבא פתח ב"מתקפה משמעותית" במטרה לשחרר אזורים שנכבשו על ידי ארגוני המורדים. לדבריו, "המבצע נועד לשחרר כפרים ועיירות הסובלות מטרור".

במקביל, הודיע ארגון "אל-מרסד", היושב בלונדון, כי ארגוני המורדים הצליחו להפיל מסוק ליד כפר נבודה במחוז חמאה שבמרכז המדינה. לא ברור מה עלה בגורל הצוות, ואם מדובר במסוק רוסי או סורי.

חיל האוויר הרוסי ביצע לפחות 30 תקיפות באזור הכפרים נבודה, לטאמנה, זיתא וסיאד. המורדים הודיעו, כי הדפו את המתקפה המשולבת, כאשר הם משתמשים בטילי נ"ט אמריקאים מסוג "טאו", המכונים בצה"ל "עורב".

בארגון הסורי לזכויות אדם הדגישו, כי עד כה מתמקדת המתקפה של רוסיה בפגיעה בארגונים מתונים, כדי לחזק את הנשיא אסד. "התמיכה האווירית של המשטר לא השיגה אף ניצחון אסטרטגי", הדגיש א-רחמן.

מזכיר ברית נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי המעורבות הרוסית בסוריה מדאיגה. הוא קרא למוסקבה לחדול מתמיכתה במשטרו של אסד ולהילחם בארגון דאעש. על רקע חדירתם של מטוסי קרב רוסיים בימים האחרונים למרחב האווירי של טורקיה ציין סטולטנברג, כי הברית ערוכה לשגר כוחות לטורקיה כדי להגן עליה, כמו על כל חברה אחרת בארגון.

בינתיים, ארגון המדינה האיסלאמית פרסם סרטון הוצאה להורג של שלושה בני ערובה אשורים בסוריה. כלי תקשורת בסוריה העריכו, כי השלושה הוצאו להורג במהלך חג הקורבן, עיד אל-אדחא. דאעש מחזיק בכ-200 בני ערובה נוספים, ודורש כופר של 50 אלף דולר לשחרור כל אחד מהם.

הטילים הרוסים נכנסו לפעולה לראשונה, במתקנים של דאעש לאחר שבוע של הפצצות רוסיה בסוריה. מטוסי הקרב הרוסים מספקים סיוע אווירי לכוחות הצבא הסוריים של הנשיא, בשאר אל-אסד הנלחמים נגד המורדים.