קוריאה הצפונית החלה היום (שבת) במה שצפוי להיות אחד מהאירועים הגדולים ביותר שלה אי פעם, חגיגות 70 שנה של שלטון מפלגת הפועלים.



כלי רכב משוריינים וטילים בליסטיים משתתפים בתהלוכה המפלחת את ההמון בפיונגיאנג, מלווה בחיילים צועדים.



המנהיג העליון קים ג'ונג-און לא פספס כמובן את החגיגות והוא עמד בראש הטקס, אך בתהלוכה החגיגית לא השתתפו מנהיגים מהעולם חוץ מסין. בעלת הברית הקרובה ביותר של קוריאה הצפונית, ששלחה אחד מבכירי המפלגה הקומוניסטית ליום השנה.



ג'ונג-און אמר בנאום טלוויזיוני כי ארצו מוכנה להילחם "נגד כל סוג של מלחמה שינהלו האימפריאליסטים האמריקאים". הוא הוסיף כי "ההתחמשות המהפכנית שלנו מעידה שאנחנו מוכנים למלחמה".



תחילה היה נראה שבשל הגשם כבד שירד במהלך הלילה, התהלוכה תדחה אך זה רק עיכב אותה ולבסוף היא יצאה לדרכה.



נשק גרעיני


תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית כבר זמן רב מהווה סיבה לדאגה באזור, כאשר בפיונגיאנג ערכו שלושה ניסויים גרעיניים תת-קרקעיים וכעת מאיימים שיהיה ניסוי רביעי, למרות הגינוי והסנקציות הבינלאומיים.



בחודש שעבר, הודיעו בממשל כי המתקן הגרעיני העיקרי שלה יונגביון חזר לעבודה וכי היא משפרת את הנשק הגרעיני שלה מבחינת האיכות והכמות.



בכירים במדינה טוענים שיש להם מתקן גרעיני המספיק כדי להתאים לראש הנפץ של טילים. גורמים רשמיים בארצות הברית, לעומת זאת, מטילים ספק בטענה זו ומומחים אומרים שקשה להעריך את התקדמות שלהם מבחינת נשק גרעיני.



קוריאה הצפונית והדרומית נמצאות מבחינה טכנית במצב מלחמה, כי המלחמה 1950-1953 הסתיימה בשביתת נשק, לא הסכם שלום.