הכומר לשעבר של נשיא ארצות הברית שוב תוקף את היהודים ואת ישראל. בכנס בוושינגטון, שהנחה מנהיג תנועת אומת האסלאם, לואיס פראחאן, כינה


ג'רמיה רייט את ישראל מדינת אפרטהייד וקבע ש"ישו היה פלסטיני". 



באירוע, שנמשך שעות ונקרא "צדק או ש...", השווה רייט בין הסבל שחוו השחורים בארצות הברית, הילידים האמריקאים והפלסטינים וטען כי הם סבלו מ"השד התלת ראשי": גזענות, מיליטריזם וקפיטליזם.



"העניין שנלחמים עליו היום, נמצא במלחמה מאז 1948, והיסטוריונים אומרים שמאז המאה ה-19..., כשהפלסטינים - ואנא זכרו - ישו היה פלסטיני - ראו את האירופים באים ולוקחים להם את הארץ", אמר רייט, על פי דווח ב-The Hill.



רייט המשיך בהשוואה בין מצב הפלסטינים למצב השחורים בארצות הברית: "הצעירים בפרגוסון, מיזורי (שם נורה ונהרג צעיר שחור על ידי שוטר, אירוע שהצית מהומות בעיר) והצעירים בפלסטין התאחדו על מנת להזכיר לנו שצריך לחבר את הנקודות".



הוא ציטט את ד"ר מרטין לותר קינג, שאמר כי אי צדק במקום כלשהו הוא איום לצדק בכל מקום, וטען כי לאמירה הזאת יש השלכות עבורנו כשאנו עומדים לצד אחינו ואחיותינו הפלסטינים, שנגדם בוצע אי הצדק הגדול ביותר במאות ה-20 וה-21.



לדברי רייט, יש חומת אפרטהייד, "כפולה בגודלה מחומת ברלין, שנבנית על מנת להשאיר את הפלסטינים מחוץ לשטחים שנכבשו שלא כדין, שם האירופים תבעו את השטחים לעצמם".



רייט היה הכומר של בני הזוג אובמה. לאחר היבחרו של אובמה לנשיאות, יצא רייט בשורה של אמירות בהן תקף את יהודי ארצות הברית במדיניות של הנשיא: "הקול היהודי, הקול של אייפא"ק, שולט בו". לאחר מכן תיקן את דבריו ואמר שהוא לא מתכוון לכל היהודים, אלא רק לציונים.