בטעם רע: שני צעירים דרום־אפריקאים שכרו את הבית שבו הרג האצן האולימפי קטוע הרגליים אוסקר פיסטוריוס את חברתו ריבה סטינקמפ לפני כשנתיים, והודיעו כי בכוונתם להפוך את המקום לאתר מסיבות "לזכר מה שהתרחש פה".



השותפים העסקיים, דיוויד סקוט (33) וקסיגו מוקאפה (23), שכרו את הווילה היוקרתית במזרח העיר פרטוריה, שפיסטוריוס מכר בשנה שעברה תמורת ארבעה מיליון וחצי ראנד כדי לכסות את עלויות ההליכים המשפטיים נגדו.



בסרטון שהעלו השניים ליו־טיוב, הם נראו מסתובבים ברחבי המעון היוקרתי – שבו חמישה אזורי בידור, בריכה וג'קוזי – פחיות בירה בידיהם והם מכריזים בחיוך על התוכניות שלהם להפוך את המקום לבית שבו יתקיימו מסיבות בכל סוף שבוע.



"אנחנו נקשט את הבית לזכר מה שהתרחש פה ונזמין לכאן אנשים", אמר סקוט בהתלהבות, "זה בהחלט בית של איש שעשועים. אוסקר קנה את הבית הזה כדי לשעשע". בהמשך הוא אף הכריז כי "בנות לוהטות יכולות להזמין את עצמן".



דוברת מטעם משפחתו של פיסטוריוס אמרה כי הסרטון הוא "ביזארי", אך סירבה לספק תגובה נוספת. גם במשפחתה של סטינקמפ לא הגיבו לפרסום.



פיסטוריוס, שזכה לכינוי "בלייד ראנר" בשל התותבות שלו ורשם היסטוריה כאשר באולימפיאדת 2012 הפך לאצן קטוע הרגליים הראשון שהשתתף במקצה "רגיל", נידון באוקטובר אשתקד לחמש שנות מאסר לאחר שהורשע בהריגתה של סטינקמפ בפברואר 2013. פיסטוריוס טען להגנתו כי סבר שיש פורץ בבית ולכן ירה דרך הדלת הסגורה של חדר השירותים שבתוכו הסתתרה סטינקמפ לאחר ויכוח בין השניים.



ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר צפויה לדון החודש בהחלטה אם לשחרר את האצן מבית הכלא כדי שירצה את יתרת עונשו במאסר בית. עם זאת, בחודש הבא צפויה להתפרסם החלטה בערעור שהגישה התביעה על העונש, ופיסטוריוס עלול להישלח מחדש למאסר בפועל, הפעם ל־15 שנה לפחות.