העיתון הצרפתי "לה פיגארו" דיווח היום (שבת), כי צרפת פועלת לקידום פרסום הודעה נשיאותית להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית כדי לוודא שהסטטוס קוו נשמר, כך מדווח העיתון מפי דיפלומטים צרפתים.



הדיווח מגיע יום לאחר דבריו של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שטען כי ישראל תתנגד לנוכחות בינלאומית בהר הבית ובנוסף, לאחר ששגריר צרפת אמר בדיון במצב באו"ם אתמול כי צרפת גיבשה טיוטה של הודעה שתעסוק בשימור הסטטוס קוו.



ההודעה של הצרפתים היא רק בחזקת הצהרת כוונות וכרגע עדיין לא הושגו הסכמות של חברות מועצת הבחטחון באו"ם כדי להעביר החלטה שכזאת.



כזכור, דנון אמר כי "אנחנו לא צריכים עוד דיון כללי של מועצת הביטחון על המצב. מה שאנחנו באמת צריכים זה דיון חירום על ההסתה הפרועה של אבו מאזן, שמעודדת את נחשול הטרור נגד אזרחי ישראל".



"ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו, ולא תסכים להצבת כוחות בינלאומיים בהר הבית, שרק תפר את הסטטוס קוו השורר מזה עשרות שנים. ההיסטוריה מוכיחה הוכיחה לנו שבכל פעם שההנהגה הפלסטינית נמנעה מלקבל החלטות קשות, היא בחרה להסית ולהפיץ שקרים בנוגע להר הבית".



דנון הציג כרזה פלסטינית המתארת את הדרכים היעילות ביותר לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים, והוסיף: "במקום לחנך את ילדיהם על ערכי השלום והסובלנות, ההנהגה הפלסטינית מנהלת בית גידול למחבלים. החינוך המסית מבית היוצר של הרשות הפלסטינית מייצר דור שלם של ילדים מחבלים".