יום קשה עובר על נציגי משרד החוץ והדיפלומטיה הישראלית.



לאחר שבמהלך היום (שני) התקיימו שיחות עם שגריר צרפת בישראל, בעקבות הניסיון להעביר במועצת הביטחון של האו"ם את ההצעה לגבי כוח לאומי זר שיגיע להיות בהר הבית, ולאחר מכן שיחה עם נציג דרום אפריקה, בעקבות זימון משלחת של חמאס לביקור במדינה, נמשך כעת הקרב ועובר אל אונסק"ו.


בכיר במשרד החוץ הוסיף כי "זה חלק מהנסיון של הפלסטינים להבעיר את השטח ולהפוך את המצב הנוכחי למלחמת דת".



אונסק"ו הוא הארגון שאחראי באו"ם על תחומי החינוך, המדע והתרבות העולמיים. כעת עומדת בראש הארגון אירינה בוקובה מבולגריה, אשר נמצאת בתפקיד בשש השנים האחרונות. מדובר בארגון אשר באופן סדיר מקבל החלטות כנגד ישראל ולאחר שהארגון קיבל את הרשות הפלסטינית כמדינה חברה, החליטו ישראל וארצות הברית, בשיתוף, להפסיק את העברת הכספים לארגון.
על פי ההצעה, שצפויה להגיע לשולחן הדיונים מחר, הכותל המערבי ייחשב למקום קדוש גם עבור המוסלמים ברחבי העולם. מדובר בצעד אשר עלול לעורר הדים רבים ונדמה כי מדובר בעיקר בצעד תעמולתי ומתריס כנגד ישראל. במשרד החוץ מנסים לסכל את ההצעה בעזרת מדינות ידידותיות לישראל, שצפויות לעזור להפיל את ההחלטה.

ההצעה של הפלסטינים שמגיעה לדיון הובאה לאונסקו בחסות מספר מדינות ערביות, ביניהן אלגיריה, מצרים,כווית ואיחוד האמירויות. ההצעה גם כוללת גינוי לישראל על גל הטרור האחרון וההפרות הישראליות של חופש הפולחן הדתי של המובלמים באל אקצה ובהפרת הסטטוס קוו. 
משרד החוץ הוציא הודעה בנושא בה נכתב כי: "לאור הניסיון הפלסטיני להעביר החלטות באונסק''ו, אשר מעוותות את המציאות ומסלפות את העובדות ההיסטוריות בירושלים, לפיו הכותל המערבי הינו מקום קדוש לאיסלאם, פועל מטה משרד החוץ בראשות מנכ''ל המשרד ד''ר דורי גולד לסכל ניסיון נואל זה.  
משרד החוץ פועל מול מדינות ידידותיות ומול ראשי אונסק''ו על מנת להכשיל את המאמץ הפלסטיני. מדובר בניסיון לעוות את ההיסטוריה ולטשטש את הקשר בין העם היהודי לבין המקום הקדוש לו ביותר וליצור מציאות שקרית".

חוטובלי: "הר הבית והכותל המערבי הם אבני היסוד בהיסטוריה היהודית"

סגנית שר החוץ ח"כ, ציפי חוטובלי, הגיבה ליוזמה הפלסטינית: "הניסיון המבזה והשקרי של הפלשתינים לשכתב את פני ההיסטוריה ייכשל במבחן המציאות. הר הבית והכותל המערבי בלב ירושלים הם אבני היסוד בהיסטוריה היהודית. עובדה היסטורית שאף אחד לא יכול לערער עליה.

לדבריה, מורשת השקרים של ערפאת נמשכת אצל אבו מאזן שכל מעשיו חותרים נגד דו קיום ופועלים לסילוף ההיסטוריה. "הקשר ההיסטורי של עם ישראל לארצו הוא חזק יותר מכל יוזמה פרובוקטיבית של הפלסטינים, ומול השקרים שלהם נמשיך להציב את האמת הבסיסית והפשוטה שאנו הריבון בארצנו.

 "משרד החוץ יאבק בכל האמצעים המקובלים כדי לסכל יוזמות כאלה ולהפוך אותן ככלי הסברה נגד הפלסטינים שממשיכים לקרוא לפגיעה ביהודים בשם עלילות הדם השקריות שהם מפיצים כנגד מדינת ישראל", הוסיפה סגנית השר.

 כאמור, משרד החוץ נזף היום בסגן שגריר דרום אפריקה בישראל, במה שנראה כמו משבר ביחסים בין המדינות. הצעד התרחש לאחר שראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל הוזמן לביקור בדרום אפריקה, בו הוא צפוי להיפגש עם נשיא המדינה ג'ייקוב זומא.  

בהודעת משרד החוץ נמסר כי הוא  מביע זעם וזעזוע בעקבות הזמנת משלחת אנשי חמאס בראשות משעל על ידי מפלגת השלטון במדינה. 
"הזמנה זו", נאמר בהודעת המשרד החוץ "מעניקה רוח גבית ועידוד לטרור ומתעלמת בבוטות ובגסות מעמדת הקהילה הבינלאומית, הרואה בחמאס ארגון טרור. משרד החוץ ערך היום לסגן שגריר דרום אפריקה שיחת נזיפה". עם זאת הוסיפו במשרד כי "הביקור של חמאס יתקיים, ועל כן לצערנו, אין לנו יכולת לדרוש את ביטולו".
מוקדם לכן היום, ישראל הודיעה כי היא מתנגדת באופן נחרץ ליוזמה הצרפתית להציב משקיפים בינלאומיים בהר הבית. בכירים במשרד החוץ הבהירו זאת היום לשגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב. "ישראל מתנגדת לכל מהלך שלא תואם עמה ואשר נוסח ללא שיתופה ואשר נוגע לאינטרסים החיוניים שלה", אמר הגורם הבכיר.
בתגובה אמר השגריר הצרפתי בשיחה שקיים עם סמנכ"ל אירופה במשרד, אביב שיר-און, כי צרפת בוחנת רעיונות שונים בעקבות מה שהגדיר כ"קיפאון מתמשך בתהליך בשלום".