על ההנהגה הפלסטינית לחדול מההסתה לאלימות ולהציע משהו קונקרטי לישראלים, כך אמר היום (רביעי) מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי.
קרי, בנאום בקרן קרנגי לשלום בינלאומי שבוושינגטון, אמר כי זה "פשוט חיוני" לישראל לנקוט בצעדים ש"יעצימו את המנהיגים הפלסטיניים כדי לשפר את ההזדמנויות הכלכליות ואת איכות חייהם בבסיס יומיומי". 

זה "חשוב באותה מידה", אמר קרי, "שהמנהיגים הפלסטינים יחדלו מההסתה לאלימות ויציעו משהו מעבר לרטוריקה". הפלסטינים צריכים "להציע פתרונות שיתרמו באופן אמיתי לשיפור החיים, להפחתת האלימות ולביטחון הישראלים".

קרי בדבריו אמר כי התפשטות סבב האלימות הנוכחי "פוגע בכולם" והוא אינדיקציה לאיך שהדברים יראו אם לא יהיה פתרון של שתי מדינות לשני עמים.

"המצב הנוכחי הוא פשוט בלתי נסבל", אמר קרי, "מנהיגות איתנה ויצירתית משני הצדדים היא פשוט הכרחית. פיתרון של שתי המדינות עם הגנה בטחונית חזקה נותר האלטרנטיבה היחידה הקיימת". הוא הוסיף כי ארה"ב "נותרה לחלוטין מוכנה" לעשות כל שניתן כדי להביא למצב שכזה.
 

נאומו מגיע באותו היום של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס) שדיבר במועצת הביטחון של האו"ם בז'נבה, ואמר כי "ישראל מפרה באופן סיסטמטי את העקרונות של החוק הבינלאומי ומתנהגת כמדינה שהיא מעל לחוק" וכינה ל"הגנה" בינלאומית של הפלסטינית מפני ישראל.