דריכות לקראת העימות הטלוויזיוני השלישי בין הרפובליקנים המתמודדים על מועמדות מפלגתם לנשיאות, שייתקיים הלילה (חמישי) באוניברסיטת קולורדו.



המתח לקראת העימות, שישודר בערוץ הכלכלי-פיננסי של Cnbc מורגש במיוחד באמצעי התקשורת המדווחים כל שעות היום בהתלהבות על הויכוח הצפוי, ומנסים לתאר מראש את התנהלותם של המתמודדים שעד כה לא הוציאו שם טוב למירוץ.
 
אך הדריכות היא לא משום שמצפים לאיזו יוזמה חדשה, בתחום הכלכלה שישמיע אחד מהמתמודדים או שצפוי איזה רעיון חדש במישור המדיני. הסיבה למתח ולהתרגשות מצד העתונאים והפרשנים היא שלראשונה מאז התחיל המירוץ הרפובליקני, הרופא, מנתח המוח השחור בן קרסון מפתיע בסקרים על הצפוי בבחירות המוקדמות הראשונות במדינת איווה וגובר בשיעורי התמיכה על טייקון הנדל"ן דונאלד טראמפ.

בן קרסון מוביל בסקרים במדינת איווה בשיעור של 32 אחוזי תמיכה בהשוואה ל-18 אחוזי התמיכה שמקבל טראמפ. טראמפ, שמאוד לא אוהב את נסיגתו למקום השני בסקרים במדינת איווה, הגיב בדברי לעג על דתיותו של בן קרסון המשתייך לעדה נוצרית-אוונגליסטית.
 

עיתונאים מצפים לעימות שקרוב לודאי יפרוץ בין בן קרסון לדונאלד טראמפ וירכז את מלוא תשומת הלב של התקשורת והצופים. מאחורי שניהם משתרך שובל ארוך של הצהרות תמוהות והתבטאויות שנויות במחלוקת. ההבדל הוא, שבן קרסון מדבר בקול רך ומשמיע את התבטאויותיו המוזרות בארשת פנים שלוה ומנומנמת בעוד שטראמפ מרעים בקולו ומנפנף בזרועותיו.

בן קרסון איננו חוזר בו מהצהרתו ש"אם ליהודים היה נשק השואה היתה נמנעת". לדבריו, בכירים יהודים טילפנו אליו והצדיקו את דבריו.  
להערכת פרשנים, העימות הלילה שבו ישתתפו עשרה מתמודדים הוא גורלי לעתידו במירוץ של ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר. בוש נחשב למועמד רציני וחזק אבל לאחרונה הסתמנה ירידה מתמשכת בשיעורי התמיכה בו שהגיעו להיקף חד ספרי. בוש ביצע שינויים במטה הבחירות
שלו ופיטר עובדים.
 
 גם מרקו רוביו, הסנטור מפלורידה מפגר בסקרים וקיבל באחרונה 8 אחוזים תמיכה. המתמודדים האחרים, הסנטורים טד קרוז ופאול ראנד משתרכים אחרי רוביו. מושל אוהיו קאסיץ' ומושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי צנחו לתחתית שיעור התמיכה של 4 אחוז.