האפיפיור במפגן תמיכה במדינת ישראל: פרנציסקוס עומד לצד המדינה היהודית.

על רקע המתיחות במזרח התיכון וגל הטרור הפוקד את ישראל, נפגש אמש האפיפיור פרנציסקוס עם מנהיגים יהודים בפגישה סגורה ברומא, בציון 50 שנה ל"נוסטרה אטטה" (המסמך שקרא להעמקת הקשרים של הכנסייה עם העם היהודי).

במהלך הפגישה, שעסקה במצב במזרח התיכון, במשבר הפליטים באירופה ובאיום האיראני, עמד האפיפיור לצד ישראל והצהיר כי המתקפות עליה הינן "אנטישמיות".
"פגיעה ביהודים משמעותה אנטישמיות, אך גם פגיעה במדינת ישראל או התקפתה נחשבת אנטישמיות", אמר האפיפיור. הוא הוסיף כי חילוקי דעות פוליטיים הינם לגיטימיים, אך "למדינת ישראל יש זכות קיום, ויש להכיר בה".
דוברו של האפיפיור לא התייחס לדברים שנאמרו בפגישה הסגורה, אך גם לא הכחיש אותם.

המפגש עם אבו מאזן שהכעיס את ישראל


ההתבטאות של האפיפיור, בה הביע תמיכה בישראל, הינה יוצאת דופן. רק בחודש מאי האחרון דבריו של האפיפיור עוררו זעם בישראל, לאחר שהאפיפיור נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוותיקן, האפיפיור קרא לאבו מאזן "מלאך של שלום"  והודיע כי הוא מתכוון לחתום על ההסכם הראשון שלו מול הפלסטינים.

בישראל התאכזבו לשמוע על ההחלטה, וגורם במשרד החוץ הסביר כי "התפתחות כזו אינה מקדמת את תהליך השלום ומרחיקה בין המנהיגות הפלסטינית מחזירה למשא ומתן הישיר בין שתי המדינות". הוא הוסיף כי "ישראל תלמד את ההסכם ותשקול את צעדיה הבאים".