כל מי שביקר באוסטרליה, לא יכול היה לפספס את המבטא המקומי, שהופך את הבנת האנגלית שבפי התושבים למשימה לא קלה במיוחד.



פרופסור אוסטרלי טוען כי השימוש הכבד באלכוהול של המתיישבים הראשונים ביבשת הוא הגורם למבטא האוסטרלי המפורסם. דין פרנקל, פרופסור לתקשורת ולדיבור בפני קהל באוניברסיטת ויקטוריה במלבורן,  טוען כי "קוקטייל האלף בית האוסטרלי זוקק על ידי אלכוהול". 


במאמר שפרסם מוקדם יותר השבוע, הסביר כי "אבותינו השתכרו באופן קבוע יחדיו ודרך האינטרקציות המשותפות ביניהם, הוסיפו סלנג אלכוהוליסטי לאופן הדיבור הלאומי שלנו". 

הוא הוסיף כי "במשך המאתיים שנה האחרונות, מדור לדור, דיבור אוסטרלי המושפע מאלכוהול ממשיך לעבור ממבוגרים פיכחים לילדיהם". 
הפרופסור ציין גם את בליל התרבויות כאחת הסיבות לאופן בו האוסטרלים מדברים אנגלית. הניב האוסטרלי, לדבריו, התערבב בדרך בה אנגלים, אירים, גרמנים ואבורג'ינים דיברו אחד לשני בימים עברו, כשהם היו שיכורים כלוט. 
פרנקל איננו מרוצה מהדרך בה אוסטרלים מדברים אנגלית. הוא גורס כי בני ארצו אינם מבטאים הברות טוב מספיק. הם משתמשים, למשל באות D, כאשר הצליל צריך להיות T. הם גם מוסיפים את הצליל O, כאשר הוא לחלוטין לא צריך להיות שם. 
"תקשורת לקויה ניכרת בקרב כל המגזרים בחברה האוסטרלית, והעלות של כך לאוסטרליה עשויה להסתכם במיליארד דולרים", הזהיר פרנקל. לדבריו, הדבר נובע מכך שאוסטרלים מדברים בצורה גרועה ואינם מקבלים מספיק חינוך לדיבור בפני קהל.