מבדיקה ראשונית של זירת התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני, עולה כי ההתרסקות הבוקר (שבת) אירעה ככל הנראה עקב תקלה טכנית, כך לפי מקורות ביטחוניים בצפון סיני.

המקור הוסיף כי חלקי המטוס שהתרסק, כמו כן גופותיהם של כ-150 נוסעים אותרו ברדיוס של כשלושה קילומטרים ממקום ההתרסקות. עוד התגלה כי, המטוס נפל במאונך, מה שגרם לחלקים גדולים שלו לבעור במהרה.

כל 224 נוסעי המטוס הרוסי נהרגו בהתרסקות, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע מוקדם יותר כי מחר יצוין יום אבל לאומי לזכר הנספים בהתרסקות מטוס הנוסעים הרוסי בחצי האי סיני שבמצרים.



גורם ברשות התעופה המצרית אמר כי אכן הטייס דיווח על תקלה לפני ההתרסקות, אך אין לכך אישור רשמי. אף ארגון טרור לא לקח אחריות על יירוט המטוס ודאעש סיני הכחישו כל קשר לאסון.

המטוס שהתרסק, איירבאס A-321 של חברת התעופה הרוסית מטרו ג'ט שבעבר נקראה קולביה, בטיסה KGL-9268, המריא משארם א-שייח והיה בדרכו לסנט פטרסבורג. הוא התרסק 23 דקות לאחר ההמראה. באתר הרוסי "לנטה.רו" דווח כי צוות המטוס התלונן לפני יותר משבוע כמה פעמים על בעיות במנוע ולא נעשה שום דבר. עוד דווח כי לפני שהקשר עם המטוס נותק ביקש הטייס אישור לנחות בקהיר.
צה"ל הציע את עזרתו לסייע למצרים ולרוסיה, לאחר ההתרסקות בסיני, כך נכתב בסוכנות הידיעות רויטרס. בהצהרה מטעם הצבא נמסר כי "מאז הבוקר צה"ל סייע בניטור אווירי, למאמצים לאתר את המטוס שאיבד קשר מעל סיני. צה"ל הציע סיוע גם לרוסיה וגם למצרים, אם הוא ידרש".

מצרים: אין אינדיקציות לכך שהמטוס הופל
 
כוחות הביטחון במצרים אמרו כי אין אינדיקציות לכך שהמטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני - הופל באמצעות טיל נ"מ. זאת בעקבות החשש מנקמה של דאעש ברוסיה - שהחלה בהתערבות צבאית בסוריה נגד ארגון המדינה האסלאמית ובשל העובדה שחצי האי היווה בית בשנתיים האחרון לקיצוניים אסלאמיסטיים ואנשי הארגון המדינה האסלאמית, שהרגו שם מאות חיילים ושוטרים מצרים.

סרגיי איסלובסקי, דובר רשות התעופה הרוסית, אמר לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס כי המטוס המריא משארם א-שייח' ב-6:51 בבוקר, ואבד הקשר עמו כ-25 דקות לאחר מכן.