שערורייה באו"ם: במקביל לחגיגות ה־70 של הארגון נחשף בסוף השבוע דוח לא מחמיא על הנעשה במוסד, שמאיים לקלקל חלק מהחגיגות. על פי הנכתב בדוח, ארבעה אנשי צוות הודחו אחרי שהתגלה כי הם שיתפו ביניהם תמונות פורנו של ילדים, עובד נוסף פוטר מתפקידו אחרי שהשתמש ברכב של הארגון הבינלאומי לצורך העברת כמות גדולה של מריחואנה.



סוכנות הידיעות הצרפתית חשפה בסוף השבוע דוח פנימי של האו"ם מחודש ספטמבר, שבו תוארו כ־60 מקרים של התנהלות בלתי הולמת ואף חשד לביצוע פשעים מצד חלק מתוך כ־40 אלף העובדים בארגון בין 1 ביולי 2014 ל־30 ביוני השנה.



מהדוח עולה כי ארבעה אנשי צוות הודחו בשל "שימוש בלתי הולם במשאבי המידע ובטכנולוגיית התקשורת של האו"ם". לפי הפרטים, כל אחד מהעובדים המפוטרים "שמר חומר פורנוגרפי, כולל פורנוגרפיה שכוללת קטין, על מחשבים של האו"ם, הפיץ חומר פורנוגרפי אחר באמצעות מערכת המייל של הארגון, ולא דיווח על כך שאיש צוות אחר שלח חומר בלתי ראוי באמצעות המערכת".



 במקרה נוסף פוטר עובד של האו"ם אחרי שהתגלה כי הוא השתמש בכלי רכב של הארגון על מנת להעביר כ־173 ק"ג של מריחואנה. לא נמסר היכן התרחשה התקרית ולאיזו מדינה וסוכנות של האו"ם השתייך העובד.



 הדוח הציג גם עשרה מקרים של אלימות והתנהגות תקיפה אחרת מצד עובדים של האו"ם. חוזהו של אחד העובדים הותר אחרי שהוא "איים להרוג או איים שהוא יכול לארגן את הריגתו של ראש משלחת של האו"ם", עובד אחר פוטר אחרי שניסה לתקוף איש צוות אחר עם סכין, ומאבטח של האו"ם הודח אחרי שתקף פיזית ואיים להרוג קבלן.



 פרשות נוספות שתוארו בדוח המטריד ואשר הסתיימו בהדחה משורות הארגון עסקו בגניבת 2,200 דולר ממטען של נוסע שטס בטיסה של האו"ם, ובנסיעה בטרקטור לעבר משרד של מפקח "מתוך כוונה לגרום נזק למשרד ולפגוע במפקח של איש הצוות". כמו כן היו הליכים משמעתיים נגד עובדים שגנבו דלק, צמיגים וניירות.



שמונה מהעובדים שחשודים בפעילות פלילית הועברו לטיפול של רשויות החוק בארצותיהם. "בעוד שהאו"ם יכול לעקוב אחרי פעילות המדינות החברות וגם עושה את זה, הרשויות הנוגעות בדבר באותן מדינות הן בעלות הסמכות לקבוע אילו חקירות והליכים, אם בכלל, ייפתחו נגד אותם אנשים", אמר דובר האו"ם פרחאן חאק.