הטורקים הולכים היום (ראשון) לקלפי בבחירות לפרלמנט הנערכות בפעם השנייה בתוך חמישה חודשים.



למעלה מ-50 מיליון טורקים יצביעו בבחירות והפרשנים חוזים כי התוצאות יהיו דומות לבחירות שנערכו בחודש יוני.



מפלגת הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, לא הצליחה לשמור על הרוב בבחירות שנערכו ביוני וניסיונות להקים קואליציה נכשלו.



הביטחון הוא הנושא המרכזי בבחירות אלה לאחר שבשבועות האחרונים היה גל של אלימות מצד חמושי המחתרת הכורדית וכן פיגועים במדינה בהם הואשמו לוחמי דאעש.



ארדואן הבטיח כי אם מפלגתו תזכה ברוב, היציבות תחזור למדינה. "הבחירות יביאו להמשכיות של היציבות והאמון", הוא אמר לאחר תפילה במסגד החדש באיסטנבול ביום שבת והוא נשבע לכבד את התוצאה. מנגד, מתנגדיו מזהירים כי ניצחון מפלגתו יחשוף עוד את הנטיות רודניות שלו ויכניס שינויים בחוקה שיעניקו לו עוד סמכויות.



מפלגתו של ארדואן צריכה רוב


במידה ומפלגת "הצדק והפיתוח" תיכשל שוב ולא תצליח להבטיח רוב חד-מפלגתי בפרלמנט בן ה-550 מושבים, ייתכן שייאלצו לחזור לשולחן המשא ומתן גם עם מפלגות האופוזיציה החילוניות, כמו מפלגת העם הרפובליקאית (CHP) ומפלגת התנועה הלאומית (MHP). המפלגה זקוקה ל-276 מושבים ובבחירות הקודמות היא קיבלה רק 258



בבחירות בחודש יוני, ארדואן היה צריך רוב של שני שלישים כדי להפוך את טורקיה לרפובליקה נשיאותית, אבל מפלגתו לא הצליחה להשיג את רוב זה. חברי המפלגה הפרו-כורדית, מפלגת העמים הדמוקרטית (HDP) עצרה את שאיפותיו של ארדואן כשחצתה את אחוז החסימה, את סף העשרה אחוזים והבטיחה מושבים בפרלמנט בפעם הראשונה.



כזכור, בחודש יולי, הפסקת האש בין הצבא הטורקי וחמושים ממפלגת הפועלים הכורדית (PKK) התמוטטה לאחר פיגוע התאבדות של לוחמי דאעש בסמוך לגבול עם סוריה, שבו נהרג יותר מ -30 כורדים.



כמו כן, טורקיה ספגה את התקפת הטרור הקשה במדינה, כאשר יותר מ-100 בני אדם נהרגו לאחר שעצרת שלום בהשתתפות מפגיני שמאל, הותקפה על ידי שני מחבלים מתאבדים הקשורים לדאעש.