הטייס של טיסה KGL-9268, שהתרסקה אתמול בדרכה משארם א-שייח' לסנט פטרסבורג בחצי האי סיני, דיווח לפני ההתרסקות על בעיות טכניות וביקש רשות לנחות בשדה התעופה הקרוב, כך עולה מדיווחים בתקשורת הרוסית.



הרשויות במצרים הכחישו את הטענה הזאת ואמרו שהקלטות הקשר לא הראו שיחות מצוקה: "לא היה שום דבר שלא מן השגרה לפני שהמטוס התרסק", אמר שר התעופה האזרחית, חוסאם כאמל במסיבת עיתונאים, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה. אשתו של הטייס אמרה כי לפני הטיסה הוא התלונן מספר פעמים על מצבו הטכני הירוד של המטוס.



החקירה לגבי נסיבות ההתרסקות נמצאת בעיצומה, כשחוקרי תעופה מצריים ורוסיים, בשיתוף עם מומחים צרפתיים בודקים את שתי הקופסאות השחורות של המטוס. חלקי המטוס צפויים להגיע לרוסיה, שם ייבדקו על מנת לבדוק את סיבת ההתרסקות.



סוכנות הידיעות "אינטרפקס" דיווחה כי רשות התעופה האזרחית ברוסיה הורתה לקרקע את כל מטוסי איירבוס 321 של חברת קוגלימאביה עד לבדיקת סיבת ההתרסקות. מנגד, בחברה הודיעו כי לא קיבלו כל הודעה כזאת.



סוכנות הידיעות דיווחה כי צוות המטוס עבר לאחרונה בדיקות רפואיות ולא נמצאו אצלם בעיות. כזכור, התרסקות המטוס של חברת "ג'רמן ווינגס" באלפים הצרפתים נגרם על ידי טייס המשנה, שסבל מבעיות נפשיות, שלא התגלו בבדיקות.



נמשכים החיפושים אחר הנספים



בזירת האסון נמשכים החיפושים אחר גופות ההרוגים. קרוביהם של 224 הנוסעים ואנשי הצוות התכנסו אמש במלון בעיר הרוסית על מנת להתאבל ביחד, כאשר צוות של 40 פסיכולוגים נפגש איתם.



בתוך כך, חברות התעופה של איחוד האמירויות "אמירייטס", "אייר ערביה" ו"פליי דובאי" הודיעו כי שינו את מסלולי הטיסות שעוברות מעל חצי האי סיני.



מהחברות נמסר כי הן עוקבות מקרוב אחר האזור וכי המהלך ננקט כתוצאה מזהירות. הן מצטרפות ללופטהאנזה ולאייר פראנס שהודיעו אתמול כי יימנעו מלטוס מעל סיני עד שתתבהר סיבת ההתרסקות.



אתמול הודיע הסניף המצרי של "המדינה האסלאמית" כי הוא אחראי להתרסקות המטוס בתגובה לתקיפות הרוסיות בסוריה שהרגו מאות מוסלמים.