במסיבת עיתונאים שכינסה היום (שני) חברת התעופה הרוסית "קוגלימביה", שבבעלותה המטוס שהתרסק ביום שבת בחצי האי סיני, נמסר כי "לא יכול להיות שמטוס האיירבאס התפרק בגלל תקלה טכנית או טעות אנוש". נציג החברה הוסיף כי לא נוצר כל קשר עם מגדלי הפיקוח בסביבה בנוגע לתקלה טכנית.



אלכסנדר סמירנוב, סמנכ"ל "מטרוג'ט" גם אמר שהמטוס איבד מהירות לפני התרסקותו. "המטוס היה במצב מצוין", אמר סמירנוב. "מטוס 'איירבוס' לא יכול להתפרק באוויר בגלל תקלה טכנית או טעות של טייס. ייתכן שהייתה התערבות חיצונית".  

נימוק זה עשוי לאשר את טענת דאע"ש, לפיה ארגון הטרור הוא זה שהפיל את המטוס. בהודעה שהוציא שלשום ארגון הטרור נאמר: "חיילי הח'ליפות הצליחו להפיל מטוס רוסי מעל סיני, שעל סיפונו למעלה מ-220 צלבנים רוסים, ותודה לאל כולם נהרגו".
 
"מכה שהייתה בעבר בזנב המטוס תוקנה, ולתיקון לא הייתה השפעה על הבטיחות שלו", מסרה חברת התעופה הרוסית. "צוות המטוס לא יצר שום קשר עם צוות הקרקע לגבי בעיות שיש עם המטוס במהלך הטיסה". חברת התעופה מסרה גם שאינה סובלת מבעיות כלכליות שעשויות היו להשפיע על בטיחות הטיסה במטוסיה.

דובר הקרמלין שנשאל הבוקר בנוגע לאפשרות שפעולת טרור הפילה את המטוס השיב כי אף אופציה אינה נשללת בשלב זה. על פי הדיווחים, מבדיקת הקופסה השחורה עולה כי הטייס לא ביקש עזרה.

ראש סוכנות תעופה הרוסית אלכסנדר נרדקו אמר לרשת הטלוויזיה רוסיה 24 כי "העובדה ששברי המטוס הרוסי מפוזרים על פני שטח רחב מאוד מצביעה על כך שהמטוס מסוג A321 התפרק באוויר בגובה רב".