מומחים לאבטחת מידע בהודו טענו אתמול כי הם חשפו מבצע ריגול מקוון נרחב של הביון הפקיסטני שנועד לעקוב אחר כוחות הצבא בהודו באמצעות אפליקציות מזויפות שהותקנו בטלפונים החכמים של אנשי הביטחון.



קונסורציום אינפוסק, גוף פרטי שכולל מומחים מובילים לאבטחת מידע ולהתמודדות עם לוחמת סייבר לצד חדירות האקרים, קבע כי מזימת הריגול נמשכת לפחות בשלוש השנים האחרונות ואפשרה לפקיסטנים לקבל לידיהם את כל המידע שעבר בטלפונים הניידים של קציני הצבא הבכירים, כולל שיחות והודעות טקסט, ואף להפעיל מרחוק את המצלמות של הטלפונים לצורך צילומי תמונות ווידיאו.



לפי המומחים, החדירה לטלפונים בוצעה באמצעות אתרי חדשות מזויפים שהוסוו כאפליקציות, וכאשר הן הורדו למכשירים הניידים הן הפכו לכלי ריגול. "אלפי טלפונים ניידים הושפעו מהאפליקציות האלה", אמר מנכ"ל הקונסורציום, ג'יטן ג'יין. "הפרטים הועברו לידי סוכנויות הביטחון לפני כשישה חודשים ובעקבות כך הן נכנסו לפעולה וטיהרו את הטלפונים והמערכות שנפגעו".



עם זאת, במשרד למידע ולטכנולוגיה הכחישו בתוקף את הטענות של אנשי הקונסורציום ומסרו בתגובה כי הם לא קיבלו מידע כלשהו על מבצע ריגול נגד הטלפונים הניידים של אנשי כוחות הביטחון.



בתוך כך, ערוץ חדשות בהודו חשף אתמול דוח סודי של מערכת הביון ההודית שלראשונה מספק את פרטיהם של יותר מ־30 בכירים בצבא הפקיסטני ובשירות הביון שהפעילו רשתות טרור בתוך הודו. המאמץ המודיעיני לאיסוף הפרטים החל אחרי מתקפת הטרור במומביי בנובמבר 2008, שבה נהרגו 164 בני אדם, מהם גם ישראלים, וגילה כי קצינים בכירים היו בקשר עם מנהיגי הארגון שאחראי לפיגוע. מהדוח עולה גם כי הפקיסטנים מפעילים את אנשי הקשר שלהם בתוך הודו על מנת לאסוף מידע על מטרות בעלות חשיבות ובמטרה לעורר חוסר שקט בתוך יריבתם הוותיקה.