רשת NBC מפרסמת היום (שלישי) הוכחות שהגיעו מלוויין אמריקאי שמכסה את אזור ההתרסקות בסיני, ומוכיחות באופן ודאי כי לא מדובר בהפלה של המטוס הרוסי וכי מדובר ככל הנראה בתקלה טכנית, אשר פגעה במטוס וגרמה לאחד מאסונות התעופה הגדולים ביותר בהסטוריה.

גורם בכיר סיפק את הכותרת לכתבי הרשת, כשאמר כי לוויין אמריקאי איתר באמצעות אינפרא אדום והבזק חום באזור ההתרסקות את רגע הפיצוץ עצמו, מה שמצביע על דבר שארע במטוס עצמו. הגורם עצמו לא שלל את האפשרות כי מדובר בפצצה שהוטמנה על המטוס, אך טען כי בוודאות לא מדובר על טיל נ"מ. הגורם עצמו אמר כי סביר להניח שמדובר בפיצוץ בטנק הדלק של המטוס.
יש לציין כי מהרגע הראשון, טענו הן הרוסים והן המצרים כי מדובר בתקלה במטוס וכי אף אחד לא הצליח ליירט את המטוס עם טילים. מי שעדיין מתעקש על כך הוא ארגון דאע"ש, שאף הוציא לאחר מכן הודעה כי: "הח'ליפות מברכות על הפלתו של מטוס נוסעים רוסי, עם 220 צלבנים עליו".

כזכור, המטוס, אשר שייך לחברת התעופה "קוגלימביה", היה בדרכו משארם א-שייח לסנט פטרסבורג. גם ברוסיה עדיין מנסים לפענח מה באמת קרה על סיפון המטוס, כשאחת הבעיות הגדולות ביותר הן שנטען כי המטוס סבל מבעיה חמורה בזנבו ואף עבר תיקון מאסיבי. אבל יחד עם זאת, אשתו של טייס המטוס התראיינה לערוצי התקשורת במדינה והטיחה האשמות בדבר כשירותו של המטוס. היא ציינה כי בעלה התריע מספר פעמים על מצבו הרעוע וכי מדובר בבעיה מאוד חמורה. חלקים של המטוס כבר הגיעו לרוסיה לצורך תחקיר.

במסיבת עיתונאים שכינסה אמש חברת התעופה הרוסית "קוגלימביה", שבבעלותה המטוס שהתרסק ביום שבת בחצי האי סיני, נמסר כי "לא יכול להיות שמטוס האיירבאס התפרק בגלל תקלה טכנית או טעות אנוש". נציג החברה הוסיף כי לא נוצר כל קשר עם מגדלי הפיקוח בסביבה בנוגע לתקלה טכנית.
 
אלכסנדר סמירנוב, סמנכ"ל "מטרוג'ט" גם אמר שהמטוס איבד מהירות לפני התרסקותו. "המטוס היה במצב מצוין", אמר סמירנוב. "מטוס 'איירבוס' לא יכול להתפרק באוויר בגלל תקלה טכנית או טעות של טייס. ייתכן שהייתה התערבות חיצונית".