מערך המודיעין האמריקאי מעריך כי הסיבה שהובילה להתרסקות המטוס הרוסי בסיני ביום שבת היא פצצה שהוטמנה על ידי דאעש, כך דווח היום (רביעי) ב-CNN.



על פי גורמים רשמיים בארה"ב מדובר בהערכה ולא במסקנה חותכת לגבי הגורם שהביא להתרסקות המטוס הרוסי. "ישנה הערכה כי מכשיר שהושתל במטוס התפוצץ בתא המטען או במקום אחר", אמר גורם במערך המודיעין האמריקאי.



ההערכות מתבססות על מודיעין שנאסף טרם התרסקות המטוס ואחריה. עם זאת לארה"ב אין מידע מודיעיני מובהק שמצביע על איומים בסיני, אמר המקור וסייג כי "לפני ההתרסקות היו פעילויות נוספות שמשכו את תשומת הלב שלנו בסיני".



בריטניה: "גובר החשש כי מטען חבלה הביא להתרסקות המטוס"



המסקנות של ארה"ב מצטרפות להודעה של בריטניה שמוקדם יותר כי הסיבה להתרסקות המטוס הרוסי במצרים עלולה להיות מטען חבלה שהיה על סיפון המטוס. "בזמן שהחקירה עדיין נמשכת, אנחנו לא יכולים לומר באופן מדויק מדוע המטוס הרוסי התרסק", אמר ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון בהצהרה. "אבל ככל שמידע נוסף נחשף, דאגתנו גוברת כי המטוס הופל באמצעות מטען חבלה", הוסיף קמרון.



כאמצעי מנע, הממשלה החליטה כי הטיסות שהיו אמורות להגיע משארם א-שייח' לבריטניה - יעוכבו על מנת לאפשר זמן נוסף לחוקרי התעופה הבריטיים, שעוזבים כעת לשארם, להעריך את הסדרי הביטחון בשדה התעופה בסיני.



בנוסף, אמר מקור מצרי המקורב לחקירת שרידי המטוס והקופסאות השחורות כי הסיבה להתרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני שבמצרים נראית כפיצוץ אבל עדיין לא ברור אם הוא קשור לדלק או לפצצה שהייתה על סיפון המטוס.



"ניתן להאמין כי מדובר בפיצוץ אבל לא ברור מאיזה סוג. בוחנים את החול שבאתר ההתרסקות על מנת לנסות ולקבוע אם זו הייתה פצצה", אמר המקור לרויטרס.