שגרמה להתרסקותו בסיני, והביאה למותם של 224 אנשים, כך דווח הבוקר (שישי) בסקיי ניוז הבריטי. לפי הדיווח, המודיעין בבריטניה מצא ראיות לכך בבדיקת חומרים מהמטוס, בעקבות האסון שהתרחש בשבת שעברה. הגילוי הוא שגרם לבריטניה לשלוח מומחים לשארם א שייח כדי לסקור את הבטיחות בנמל התעופה, ולהביא להשעיית כל הטיסות ממנו ואליו.

הכתב לענייני חוץ של סקיי סם קיילי אמר כי "בעקבות התרסקות המטוס, המודיעין הבריטי בדק חומרים והתחיל לראות ראיות שמעידות כי ייתכן והייתה פצצה על המטוס". הגילוי הביא לתקרית דיפלומטית בין מצרים ורוסיה, שדורשת לראות את חומרי המודיעין, לאחר שדחתה דיווחים קודמים על כך שהמטוס התרסק כתוצאה מפצצה של דאעש. קיילי הוסיף כי "הדבר המעניין הוא שמה שהיה חסר מלכתחילה הוא מודיעין – דבר שמכעיס את הרוסים במיוחד". 

"הבריטים מסרבים לחלוק את ראיות החקירה"


"הרוסים והמצרים דורשים שהבריטים יחלקו את המידע המודיעיני שלהם, אולם הבריטים מתנגדים בחריצות – לעתים קרובות הם חולקים את מסקנות המודיעין, אבל לא את חומרי החקירה, מכיוון שהגישה אליהם תחשוף את יכולותיהם".

 נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש (חמישי) כי יש "אפשרות" שהתרסקות מטוס הנוסעים הרוסי במצרים נגרמה מפצצה על סיפון המטוס. "אני חושב שיש אפשרות שהייתה פצצה על הסיפון. ואנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות", אמר אובמה בראיון לרדיו קירו/סי.בי.אס, וצוטט ברשת CNN. 

"אנחנו עומדים להשקיע הרבה זמן כדי לוודא שהחוקרים שלנו וקהילת המודיעין תגלה מה קרה לפני שאנחנו משחררים הצהרות חד משמעיות. אבל זו בטוח אפשרות שהייתה פצצה על הסיפון", אמר הנשיא. אתמול דווח כי מערך המודיעין האמריקאי סבור כי הסיבה שהובילה להתרסקות המטוס ברוסי בסיני ביום שבת, היא פצצה שהוטמנה על ידי דאעש.
ההערכות מתבססות על מודיעין שנאסף טרם התרסקות המטוס ואחריה. עם זאת לארה"ב אין מידע מודיעיני מובהק שמצביע על איומים בסיני, אמר המקור ל-CNN וסייג כי "לפני ההתרסקות היו פעילויות נוספות שמשכו את תשומת הלב שלנו בסיני ".