שלטון האימים של דאעש בעיראק ובסוריה ממשיך לצבור שיאים של אכזריות ואבסורד: אזרחים בעיר מוסול מדווחים על אובססיה חדשה של ארגון הטרור, מציאת גברים המתחמקים מגיוס לשורות הארגון ע"י התחזות לנשים.

מוסול היא העיר הגדולה ביותר בה שולט הארגון, שני מיליון התושבים המתגוררים בה נמצאים תחת שליטת ארגון דאעש. לפי הדיווחים, מספר גדול של מחסומים הוקמו והם מאוישים ע"י נשים שגויסו למשמרות הצניעות של הארגון.
בניגוד למחסומים הרגילים של הארגון, שהפכו לחיזיון נפוץ באזורים תחת שליטת דאעש, שם עוברים הגברים חיפוש קפדני, המחסומים החדשים מתמקדים בנשים ונערות. החשד איננו נופל על נשים החותרות תחת הארגון אלא על גברים, שמספרם הולך וגדל, שמנסים להתחמק מגיוס לשורות הארגון, שממשיך לספוג אבדות כבדות בקרבות בסוריה ועיראק.

נשים בודקות שלא מדובר בגברים בתחפושת
 

"דאעש הציבו לאחרונה מחסומים רבים ברחבי העיר המאוישים ע"י נשים. בכל מחסום עומדות שתי נשים ותפקידם הוא לבדוק את הניקאב של הנשים, אותו מחייב הארגון את הנשים ללבוש, ולבדוק שלא מדובר בגברים משתמטי גיוס", סיפר איזט ראג'אב, פעיל כורדי בכיר מהעיר מוסול. "רבים מהגברים הצעירים בעיר הם מועמדים לגיוס לדאעש והארגון חושש שהם מתחזים לנשים, על מנת להסתובב באופן חופשי ברחבי העיר" הוסיף ראג'אב.
החיים במוסול הפכו לבלתי נסבלים עבור רבים מאז כבש דאעש את העיר בקיץ של שנת 2014. על גברים נאסר לעשן, לשמוע מוזיקה או לגלח את זקנם, חלק גדול מהאוכלוסייה מובטלת ובגלל המצור שמטילים הכוחות הכורדים על העיר, מצרכים רבים חסרים או קשים להשגה.
גם קשר עם העולם שמחוץ למובלעת של מוסול אסור בתכלית האיסור. דאעש השמיד את מגדלי התקשורת בעיר והציב מתקנים החוסמים קליטת מכשירים סלולריים. תושבים רבים מתאספים על הגגות בעיר בלילות בניסיון להשיג קליטה על מנת לדבר עם קרוביהם.