ג'ק יופה שהשתתף עם אחיו התאום, אוסקר סטור, בסרט הדוקומנטרי "אוסקר וג'ק" בשנת 1997, הלך לעולמו בעקבות מחלת הסרטן ביום שני בבית החולים בסן דייאגו.



יופה וסטור נולדו בטרינידד בשנת בינואר 1933 ושלושה חודשים לאחר מכן הוריהם התגרשו. עם פרידתם של ההורים, סטור עבר לגרמניה עם אמו הקתולית ויופה נשאר בטרינידד עם אביו.



סטור בהוראת משפחתו שמר את ההיסטוריה היהודית שלו בסוד והצטרף לתנועת הנוער של היטלר במטרה "להגן על עצמו".



בתוך כך יופה אמר לא הרגיש שייכות יהודית עד לגיל 15 בו עבר לוונצואלה להתגורר עם דודתו, קרובת המשפחה היחידה מצד אביו ששרדה את השואה. בעידוד דודתו עלה יופה לישראל שנה לאחר מכן ושירת בצה"ל.



בשנת 1954 נסע יופה לגרמניה במטרה לאתר את אחיו האבוד. השניים לא דיברו את אותה השפה והתקשו לתקשר זה עם זה. בשנת 1979 אמר יופה לעיתון הטיימס כי אחיו לא סיפר למשפחתו האנטישמית על ההיסטוריה היהודית.



שונים אך דומים



למרות ההבדלים המהותיים ביניהם, השניים גילו כי יש להם הרבה במשותף, מתחביבים ועד סגנון לבוש. "היו לנו בגדים זהים, הוא עם בגדים מגרמניה ואני עם בגדים מישראל ושנינו לבשנו בדיוק את אותם הצבעים", סיפר יופה בשנת 1999 לטיימס.



השניים לא נפגשו שוב עד שנת 1979, כשיופה למד באוניברסיטת מינסוטה על מחקר הנוגע לתאומים והביע נכונות להשתתף בו.



פסיכולוג מאוניברסיטת מינסוטה, תומס בוצ'רד סיפר לטיימס ב-1979 כי "השניים דומים מאוד במזג שלהם, בצורת הדיבור ובמאפיינים נוספים". לדבריו זו היתה הפעם הראשונה בה נתקל בנתקל בתאומים זהים שגדלו בסביבות שונות כל כך.



סטור נפטר בשנת 1997 מסרטן ריאות וטרם מותו הספיק יופה להגיד כי אינו מאשים את אחיו שהצטרף לתנועת הנוער של היטלר. "לילדים אין אפשרות להכריע על מה מלמדים אותם, אם הייתי במקומו כנראה הייתי באותו המקום", אמר יופה במחקר בו השתתף במינסוטה.